Cazierul fiscal va fi organizat ca o bază de date și se va elibera inclusiv în format electronic

Apropo.ro / 26.08.2015, 16:00
Cazierul fiscal va fi organizat ca o bază de date și se va elibera inclusiv în format electronic
Cazierul fiscal va fi organizat ca o bază de date și se va elibera inclusiv în format electronic de către orice organ fiscal competent în eliberarea certificatului de cazier fiscal, indiferent de domiciliul contribuabilului, prevede un pachet legislativ aprobat, miercuri, în ședința Guvernului.

Guvernul a aprobat un set de reglementări privind cazierul fiscal menite să contribuie, pe de o parte, la aplicarea unor mecanisme mai echitabile și mai simple în ceea ce privește înscrierea și radierea faptelor din cazierul fiscal, bazate pe principiul proporționalității, iar pe de altă parte, să îmbunătățească conduita fiscală a contribuabilului. Principalele elemente de noutate aduse vizează înscrierea și scoaterea din evidența cazierului fiscal, eliberarea acestui document și organizarea și gestionarea istoricului cazierului fiscal.

Unul dintre actele normative crează, baza legală pentru depunerea cererilor și eliberarea certificatului de cazier fiscal în format electronic, dar prevede și posibilitatea eliberării cazierului fiscal de către orice organ fiscal competent în eliberarea certificatului de cazier fiscal, indiferent de domiciliul contribuabilului. Cazierul fiscal este organizat la nivel central (ca o bază de date centrală) în care se ține evidența contribuabililor de pe întreg teritoriul țării. Potrivit noii reglementări, la această bază de date vor avea acces, pentru interogare și emitere, toate unitățile subordonate competente și acestea pot elibera certificatul de cazier fiscal oricărui contribuabil, indiferent de domiciliu.

În scopul combaterii evaziunii fiscale, la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) va fi organizat un istoric al contribuabililor care au fost scoși din evidența cazierului fiscal. Acest istoric se va păstra o perioadă de 10 ani și va constitui un instrument de verificare a comportamentului fiscal al persoanelor fizice care își înființează o societate sau o asociație/fundație. De asemenea, aceste informații vor fi utilizate de către organele fiscale în realizarea analizei de risc.

Sursa: MEDIAFAX