În ultima perioadă, Facebook ajută multe vedete autohtone să-şi rotunjească veniturile. Pentru promovarea unor produse, firmele de publicitate şi PR direcţionează sume importante de bani către postările vedetelor.
„Vorbim de mii de euro care se plătesc pentru câteva postări pe conturile de socializare, plus produsele oferite vedetelor”, au declarat, pentru „ring”, reprezentanţi ai firmelor de PR, susţinând că sumele sunt confidenţiale.
Vedetele implicate sunt uşor de identificat: Delia, Andreea Bănică, Elena Gheorghe, Radu Vâlcan au promovat campania elefant.ro, Adelina Pestriţu face reclamă noilor produse Kim Kardashian, dar şi altora, primind oferte constant pe contul ei de socializare, iar Oana Roman afişează valizele Lamonza.
Acestea sunt doar câteva dintre persoanele publice care câştigă în timp ce le recomandă fanilor diverse produse. Deşi îşi folosesc intens contul de socializare, Laura Cosoi, Andreea Raicu şi Teo Trandafir fac reclamă unor produse sub formă de test, postând articole pe blogurile lor, devenite, între timp, reviste on-line. Chiar şi ele îşi negociază sumele pe care firmele trebuie să le plătească pentru a le ajuta cu promovarea.
Printre VIP-urile din România care nu ne recomandă produse pe contul lor de socializare se numără Inna, artista având peste 12 milioane de like-uri.