Care sunt cele mai bine vândute parfumuri din istorie

Apropo.ro / 19.08.2021, 16:54
Care sunt cele mai bine vândute parfumuri din istorie

Care au fost cele mai bine vândute parfumuri pentru femei din istorie? Impact și note? Iată tot ceea ce le-a făcut un succes nemuritor printre femeile lumii.

Nu este un mister de ce firmele de haute couture investesc atât de mult în campanii publicitare impresionante pentru liniile lor de frumusețe. Pentru că acestea reprezintă cel mai mare venit pentru aceste mărci. Și, împreună cu aceasta, așa cum a spus odată Christian Dior, știm că „parfumul spune mai mult despre o femeie decât scrisul ei de mână”.

Parfumeria este un braț extrem de important în cultura modei și relevanța sa crește mereu. Fie datorită accesibilității sale, fie pentru că este suficientă o picătură pentru a spune cine suntem și pentru a ne spune povestea. Parfumul este o afirmație personală.

Așadar, te întrebi care sunt cele mai bine vândute parfumuri din istorie pentru femei? Iată-le.

Chanel nr. 5

Știm cu toții afirmația: o sticlă de Chanel nr. 5  este vândută la fiecare 30 de secunde.

Cel mai bine vândut parfum din istorie nu ar putea fi altul decât legendarul și inconfundabilul nr.5  al  Chanel. Potrivit poveștii, Coco Chanel căuta un parfum ca ea: elegant, carismatic și cu caracter. A fost a cincea încercare, realizată de parfumierul Ernest Beaux, care în 1921 a devenit un simbol olfactiv pentru transcendență.

Impactul său a fost atât de mare încât ambalajul original (minimalist) a fost expus la MoMA din 1959 și Andy Warhol l-a transformat într-un design de artă pop. Și să nu mai vorbim despre rolul pe care Marilyn Monroe l-a avut în toate acestea, pentru că nu ne vom termina niciodată.

Shalimar  de Guerlain

De la sticla în sine la parfum, Shalimar este un tribut adus iubirii și frumuseții, făcându-l unul dintre cele mai bine vândute parfumuri din istorie. Acest parfum semnat de Guerlain ne transportă către Orientul secolului al XVII-lea, când împăratul Sha Jahan a construit Taj Mahal pentru odihna eternă a celei de-a patra soții Mumtaz Mahal. Grădini și arhitectură care l-au inspirat pe Jacques Guerlain să combine exotismul și rafinamentul într-o singură sticlă.

Notele de cedru, bergamot, lămâie, iris și vanilie îi împacă personalitatea.

Poison de Dior

O propunere olfactivă care datează din 1985 și a adus conceptul misterios al unei poțiuni senzuale pe pielea a mii și mii de femei din întreaga lume.

La doi ani de la lansare, a primit premiul pentru cel mai bun parfum feminin de lux la Fragrance Foundation Awards.

Datorită notelor de coriandru, prună și anason, intensității cedrului și a scorțișoarei și a indiciului de piper, Poison este inconfundabil, indiferent de situație sau loc.

Opium de Yves Saint Laurent

Yves Saint Laurent a lansat parfumul în 1977 și a obținut un succes la fel de puternic ca furia unei coaliții de americani de origine chineză. Aceștia, jigniți de nume și de o reclamă pe care au considerat-o lipsită de respect față de războaiele opiului din China, au cerut ca acesta să fie numit și promovat într-un mod diferit.

Scandalul a fost atât de mare, încât, potrivit National Post, parfumul a atins vânzări brute de 3 milioane de dolari în primele 10 luni.

Mandarina, coriandrul și piperul au fost notele sale originale. Până în prezent, acest nume a fost reinventat ca un clasic al firmei.

Joy de Jean Patou

Jean Patou a fost un brand de la începutul secolului al XX-lea care, în 1930, a decis să ofere un parfum extrem de luxos clientelei sale rafinate.

Formula sa, pe cât de precisă și extraordinară, dictează ca fiecare sticlă să aibă note de 10.600 iasomie și 28 de duzini de trandafiri din Grasse și Bulgaria. Toate, luate din câmpurile de flori pe care Patou însuși le avea în Franța.

„Cel mai scump parfum din lume” era sloganul său.

L’air du temps de Nina Ricci

În 1948, cu această esență florală în care garoafa și gardenia se remarcă peste nuanțele de trandafir, lemn de santal și iasomie, casa Ricci și-a stabilit o poziție în lume.

Un parfum la fel de mitic ca porumbeii care stau pe designul sticlei sale. Inovație și delicatețe oriunde se vede.

Euforia de Calvin Klein

Intrat deja în istoria actuală, în 2005 un parfum tânăr, cu note fructate combinate cu un punct amar (datorită bazei sale lemnoase), a făcut ca Klein să recâștige magnetismul în cultura populară. Un succes contemporan total și unul dintre cele mai bine vândute parfumuri pentru femei.

Classique de Jean Paul Gaultier

Acesta este unul dintre cele mai bine vândute parfumuri pentru femei. Un corp corsetat și un stil parizian cochet sunt elementele unei sticle care ne-a fascinat pe toți din 1993. Gaultier a lansat această combinație de citrice, anason, vanilie și petale de trandafir și a creat o fantezie care până în prezent, continuă să ne ofere ceva despre care să vorbim în lumea modei și a publicității.

Angel de Thierry Mugler

Creat în 1992, acesta este un parfum care arată puterea de colaborare dintre pepene galben, nucă de cocos, mandarină, orhidee, mosc și caramel.

Îți amintești campaniile? Atât de vibrante și extraterestre, la fel cum a fost întotdeauna această firmă. Jerry Hall, Georgia May Jagger, Naomi Watts, Bianca Balti și Eva Mendes sunt fețe care îți pot aminti de ele.