SARTRE (Safe Road Trains for the Enviroment) se diferențiază față de alte proiecte auto fără șofer, deoarece include o caravană de trei automobile autonome conduse de un șofer profesionist în automobilul lider.
Fiecare mașină din spatele liderului este echipată cu o multitudine de camere, senzori laser și senzori radar, comunicând între ele printr-un sistem wireless.
Scopul proiectului este să îmbunătățească siguranța în trafic pe autostrăzi și este finanțat de către Comisia Europeană.
Acest test a fost o piatră de temelie pentru proiectul SARTRE, care a început în 2009 și care până acum fusese testat numai pe drumurile de test ale companiei Volvo, din Suedia.
Cele trei mașini fără șofer au circulat pe autostrada spaniolă cu 80 km/h și au păstrat o distanță constantă între ele de șase metri.
Comisia Europeană consideră că mașinile care se deplasează în caravană vor reduce până la 20% emisiile de carbon și speră ca proiectul SARTRE să ofere o siguranță mult mai mare șoferilor, punând ca lider de caravană un șofer cu experiență, ceilalți putând să își verifice telefoanele sau să citească o carte în timp ce se deplasează.