Caracter si performanta – Audi

19 03. 2002, 11:06
Audi a prezentat la Salonul Auto de la Geneva trei modele noi in premiera mondiala. Acestea sunt superperformantul RS 6, micutul A2 cu motor 1.6 FSI (injectie directa de benzina) si Allroad quattro 4.2 V8. Un Audi A6 de 450 CP? Pare greu de crezut, o asemenea "herghelie" fiind specifica


Audi a prezentat la Salonul Auto de la Geneva trei modele noi in premiera mondiala. Acestea sunt superperformantul RS 6, micutul A2 cu motor 1.6 FSI (injectie directa de benzina) si Allroad quattro 4.2 V8.

Un Audi A6 de 450 CP? Pare greu de crezut, o asemenea „herghelie” fiind specifica marcilor cu rezonanta: Porsche, Ferrari. Totusi este adevarat. Urmeaza detalii.

Audi a inceput in ultima vreme sa aiba bunul obicei de a lansa modele extrem de performante deghizate in automobile de familie. Acestea poarta indicativul S (S4, S6 etc.) si sunt versiunile sport ale gamelor de modele respective. Totusi, pentru Audi modele S nu sunt suficiente, si, pentru a ne chinui si mai mult pe noi, pasionatii de automobile, Audi a lansat si modelele RS, supersportive. A inceput cu RS 4 berlina si break, model ce apartine gamei A4. Iata ca la Geneva i se va alatura un frate mai mare. Bazat pe gama A6, Audi RS 6 promite sa fie un adversar foarte puternic pentru BMW M5 si Mercedes-Benz E55 AMG.

Creat de divizia quattro GmbH ca produs independent si dezvoltat in colaboare cu Audi AG, modelul RS 6 promite sa fie un automobil cu adevarat impresionant. RS 6 largeste familia modelelor „de familie” supersportive si va disponibil, ca si fratele mic, atat ca berlina cat si break. Si pentru ca RS 6 este in primul rand un concurent pentru BMW M5, puterea motorului este la loc de cinste.

Daca V8-ul montat pe M5 dezvolta 400 CP, Audi a optat tot pentru un propulsor cu 8 cilindrii in V biturbo care dezvolta nici mai mult nici mai putin de 450 CP. Pentru a obtine o asemenea putere dintr-un motor de 4.2 litri, Audi a folosit doua turbine si doua schimbatoare de temperatura. Motorul are cate cinci valve pentru fiecare cilindru si atinge cuplul maxim de 560 Nm pe o larga plaja de turatii intre 1950 si 5600 rpm.

Motorul este asociat doar cu o cutie de viteze automata Tiptronic cu cinci trepte cu program sport. Odata selectat programul sport, fiecare treapta este impinsa la maxim si permite retrogadari rapide. Lipseste alternativa unei cutii manuale, insa cutia Tiptronic permite si schimbarea manuala a treptelor cu ajutorul manetei sau prin intermediul butoanelor de pe volan. Viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h, sprintul pana la 100 km/h este efectuat in doar 4.9 secunde iar pana la 200 km/h in 18 secunde.

Audi RS 6 va fi primul model echipat cu un inovativ sistem de suspensie. Acesta se numeste Dynamic Ride Control (DRC). Tractiunea integrala quattro este standard precum si jante de 18 inch „incaltate” cu anvelope de 255/40 R18. Optional pot fi montate si jante de 19 inch.

In ceea ce priveste designul exterior, Audi a optat ca de obicei pentru modificari minime. Spoilere modificate si doua tevi generoase de esapament precum si praguri discrete sunt elementele care il deosebesc de modelele A6 lumesti.

In lupta cu BMW M5, Audi RS 6 are avantajul de a oferi doua variante de caroserie, o putere mai mare cu 50 de cai si tractiunea integrala quattro dar lipseste cutia de viteze manuala.

Un alt viitor concurent pentru Audi RS 6 va fi noul Mercedes-Benz E55 AMG. Ultimul produs al marcii din Sttutgart va dezvolta … atentie … 460 CP!!! Motorul este tot un V8 de 5500 cmc turboalimentat. Spre deosebire de BMW M5, E55 AMG va fi oferit la vanzare atat ca berlina cat si ca break.

Revenind la Audi RS 6, acesta va fi vandut in Germania incepand cu luna iunie pentru aproximativ 85.000 euro.

Ramane de vazut daca „monstrul” Audi ofera senzatii la fel de tari precum concurentul sau bavarez. In mod normal, acestea nu ar trebui sa lipseasca, in ciuda faptului ca lipseste cutia de viteze manuala, un atribuit important in stapanirea unei masini puternice.

Sursa: www.autoshow.ro