Cand se schimba uleiul?

28 02. 2002, 14:43
Functionarea in bune conditii a masinii depinde si de modul in care este schimbat uleiul. De modul cum se face aceasta operatie depinde prelungirea "vietii" motorului si pastrarea pentru mai mult timp a performantelor acestuia Dupa recomandarile unor constructori de motoare intervalul in


Functionarea in bune conditii a masinii depinde si de modul in care este schimbat uleiul. De modul cum se face aceasta operatie depinde prelungirea „vietii” motorului si pastrarea pentru mai mult timp a performantelor acestuia

Dupa recomandarile unor constructori de motoare intervalul in care trebuie schimbat uleiul este cuprins intre 5.000 –10.000 km.

La schimbarea uleiului, atat din motor cat si din cutia de viteze si diferential se va evacua uleiul vechi dupa ce s-a parcurs un drum pentru incalzirea lui.

In cazul in care se utilizeaza alta marca de ulei decat uleiul uzat trebuie efectuata, in mod obligatoriu, spalarea. Utilizarea in motoare a unor amestecuri de uleiuri realizate cu aditivi de structuri chimice diferite, poate provoca coroziuni mari sau precipita unul din aditivi, avand ca urmare infundarea conductelor de ungere. Se va umple carterul motorului cu ulei proaspat, respectandu-se nivelul normal, intre indicatiile de „maxim” si „minim” duce la un consum marit de ulei.

Intre doua schimbari de ulei, in cazul scaderii nivelului sub indicatia minima, se va proceda la completarea acestuia pana la nivelul normal. Completarea uleiului se va face cu aceeasi marca de ulei ca si a uleiului din carter.

Verificarea nivelului de ulei in carter trebuie intotdeauna sa fie facuta cu motorul in stare rece, de obicei dimineata inainte de plecare, cu autovehiculul stationat pe o suprafata orizontala. O verificare a uleiului cald nu tine seama de uleiul intrat in circuit si in special in cel din filtru.

Uleiul trebuie schimbat la acelasi interval de kilometrii sau ore de functionare, recomandate de firma constructoare, chiar daca motorul consuma ulei. Se cunoaste ca la un motor cu consum mare de ulei, degradarea uleiului este mai puternica.

Prin nerespectarea intervalului de schimb (marirea acestuia) va exista in motor ulei uzat care influenteaza si calitatea uleiului de completare proaspat introdus, mai ales ca uleiul de completare se adauga in cantitati mai mici in comparatie cu capacitatea carterului.

In ultimul timp se utilizeaza din ce in ce mai mult uleiurile denumite „long life”, care se recomanda a se schimba dupa 16.000 de km.

Sursa: Service CICLOP