Cancelarul de aluminiu – Audi A8 6.0 L

Apropo.ro / 05.01.2004, 00:00
Cancelarul de aluminiu - Audi A8 6.0 L
Segmentul de lux nu a reprezentat niciodata terenul favorit pentru Audi. O data insa cu lansarea celei de-a doua generatii A8, in toamna lui 2002 la Mondialul parizian, concurenta ar trebui sa ia notite. Prezentata in primavara anului 1994 pe sol elvetian, prima generatie a impresionat

Segmentul de lux nu a reprezentat niciodata terenul favorit pentru Audi. O data insa cu lansarea celei de-a doua generatii A8, in toamna lui 2002 la Mondialul parizian, concurenta ar trebui sa ia notite.

Prezentata in primavara anului 1994 pe sol elvetian, prima generatie a impresionat prin multiplele premiere mondiale. Cea mai notabila: caroseria de aluminiu space-frame (ASF) care, alaturi de tractiunea integrala quattro, stabilea noi standarde in domeniul performantelor dinamice. Totodata, primul A8 a marcat si trecerea la o noua denumire pentru gama de modele.

Audi 80 avea sa devina A4, Audi 100 s-a transformat in A6, pentru ca ulterior sa fie introdus A3 si A2, primul automobil „de masa” fabricat din aluminiu. In iulie 1997 si-a facut aparitia sportivul S8, pentru ca in noiembrie 1999 sa fie lansata varianta LWB. Estetic vorbind, cea mai importanta schimbare se remarca la nivelul grilei frontale.

Aveti un sentiment de deja-vu? Aceasta deoarece A8 W12 „arboreaza” o grila similara cu a conceptului Nuvolari, ce va deveni amprenta viitoarelor modele Audi. Masiva, eleganta si inconjurata de o bagheta cromata. In rest, aceeasi nota eleganta: logo-ul central, prizele de aer inferioare si discreta inscriptie W12.

Privit din lateral, A8 W12 tradeaza caracterul dinamic prin plafonul arcuit si pragurile accentuate, partea din spate fiind dominata de evacuarile nichelate si stopurile impozante. Aici ne vom opri pentru cateva momente. Audi A8 W12 devine primul automobil din lume la care luminile fazei scurte sunt dezvoltate pe baza LED-urilor, in conjunctie cu farurile adaptive. Astfel, utilizarea revolutionarei tehnologii nu are practic nici un efect asupra consumului de carburant. Aceasta deoarece consumul de energie necesar functionarii LED-urilor este echivalent cu doar o mica parte din cel al becurilor.

Prezenta tehnologiilor avansate continua si sub exteriorul automobilului. In ciuda faptului ca este cu aproximativ 50% mai usoara decat majoritatea rivalilor din segment, caroseria afiseaza o rigiditate torsionala crescuta cu 60%, oferind astfel maximum de confort si securitate pasagerilor. In plus, cresterea lungimii totale cu 130 mm s-a tradus prin adaugarea a doar 8 kg la greutatea automobilului. Acestea fiind premizele, pasagerii au parte de o „dolce vita” veritabila. Nu ne vom mai opri asupra detaliilor precum tapiterie din piele si insertii de lemn pentru ca prin definitie ele sunt incluse in „vocabularul” unui model de talia A8-ului W12.

Vom insista, asupra suspensiei pneumatice, si ea parte din dotarea standard. Prin ajustarea continua a amortizoarelor, sistemul adaptiv reduce miscarile deranjante aparute in timpul rularii, optimizand in acelasi timp tinuta de drum si confortul. In acord cu spiritul vulcanic al motorizarii, A8 ofera o impresionanta plansa de bord. Cadrane cu margini cromate, separate prin display-ul computerului de bord, volan multifunctional cu patru brate si sistem de navigatie situat in partea superioara a consolei centrale, toate sunt prezente. Soferul poate selecta, prin intermediul a patru setari predefinite ale centralei MMI, caracteristicile si raspunsul suspensiei.

Plaja, relativ larga, poate merge de la foarte sportiv pana la ultra-confortabil, in functie de starea de spirit si mediul inconjurator: drumuri virajate, autostrazi sau seri petrecute la Opera. Am lasat pentru sfarsit esenta noului super-model din Ingolstadt. Puternicul propulsor W12, capabil sa dezvolte 450 CP si 580 Nm, o crestere de 30 CP, respectiv 20 Nm comparativ cu predecesorul sau. Si mai impresionant ramane faptul ca 95% din cuplul maxim este disponibil intre 2300 si 5300 rpm. Asa ca nu ar trebui sa surprinda pe nimeni viteza maxima de 250 km/h (limitata electronic) si sprintul de 5.2 secunde pana la 100 km/h.

Pentru A8 W12, Audi ofera o transmisie automata Tiptronic, cu posibilitatea selectarii celor 6 rapoarte via doua padele din spatele volanului. O data cu activarea modului „Sport”, programul electronic asteapta atingerea unor turatii mai ridicate inainte de a selecta treapta potrivita. Noul model poate fi comandat din 8 decembrie 2003 la un pret de 117.000 euro (Germania), livrarile fiind anuntate pentru februarie 2004. Asa cum Margaret Thatcher a fost cea mai puternica „Doamna de Fier”, noul A8 W12 ramane cel mai puternic cancelar. Din aluminiu.

Autoshow

Tags: