Campion la categoria super G

19 06. 2002, 12:46
Cum poti atinge o viteza de top de peste 200 km/h cu probabil cel mai bun tot-teren din lume, chiar daca acesta poseda un design paralelipipedic mai degraba asemanator unei caramizi? Solutia a gasit-o AMG la "numai" 20.000 USD peste valoarea modelului de serie. Ai strans ban pe ban si

Cum poti atinge o viteza de top de peste 200 km/h cu probabil cel mai bun tot-teren din lume, chiar daca acesta poseda un design paralelipipedic mai degraba asemanator unei caramizi? Solutia a gasit-o AMG la „numai” 20.000 USD peste valoarea modelului de serie.

Ai strans ban pe ban si ti-ai luat un Mercedes G 500…OK. Dar ce te faci cand vrei sa iesi din randul multimii, iar pe subconstient iti lucreaza dorinta de a „rupe muntii”? De buna seama ca in teren accidentat pentru atingerea performatei parca ti-ar trebui un cuplu mai sanatos… AMG, divizia sport a constructorului german, a inasprit designul si a condimentat performantele celui mai puternic automobil tot-teren din oferta, G 500, asta numai pentru clientii pretentiosi.

Rebotezat in credinta teutona drept G 55 AMG „bestia” a fost pigmentata cu tot felul de delicatese. Singura mare decizie a unui client dornic de un off-roader preparat de AMG este alegerea unei variante de caroserii cat mai apropiata de temperamentul si exigentele sale. G 55 AMG este ofertat cu o versiune scurta in trei usi, o versiune familiala in 5 usi care are avantajul unui portbagaj pe masura si chiar un cabriolet cu soft-top electrohidraulic.

Iar daca vreti sa vorbim despre afinitatile off-road putem aminti garda la sol de 240 mm, unghiul de atac de 37 grade, unghiul de degajare de 32 grade si abilitatile de cataratoare estimate la 80%. Singurul factor limitator pentru G 55 AMG este numai tractiunea care tine cont de profilul pneurilor folosite.

Pentru inasprirea look-ului s-a optat pentru dotarea cu un bull-bar care protejeaza compartimentul motor de anumite potentiale obstacole. Pentru protejarea farurilor contra diverselor ramuri de copaci intalnite in off-road, s-au inserat in bull-bar gratii de protectie, care pe buna dreptate au mai mult un rol estetic decat unul functional. Eh, ce ti-e si cu artistii astia… In plus, semnalizatoarele sunt si ele „protejate” fiind incastrate in custi cromate. Pragurile au fost restilizate, devenind mai pronuntate pentru un acces mai facil in habitaclu. Iar la o privire atenta din lateralul lui G 55 AMG se observa terminalul de esapament dublu de asemenea cromat, care se iveste de sub praguri.

La interior se resimte condeiul stilistilor AMG. Pielea si insertiile fine din lemn sunt laitmotivul intalnit in fiecare coltisor al habitaclului. Iar daca se opteaza pentru un parcurs in zone foarte reci ale Terrei se poate pune baza pe sistemul suplimentar de incalzire al habitaclului cu combustibil, cat si pe scaunele incalzite si reglabile electric atat pentru locurile din fata cat si pentru cele din spate. Printre celelalte picanterii care imbunatatesc viata la bordul unui G 55 AMG sunt spoturile luminoase pentru citit in interior, sistem de navigatie, senzor de parcare si un display care furnizeaza informatii cu privire la performatele dinamice.

Cum de un mutant off-road nu prea ai cum sa te desparti multa vreme, AMG a inclus in dotare un carlig de ancorare a remorcii. Din echiparea de siguranta AMG nu a omis ABS, airbag pentru sofer si pasager, dotari care ar face sa se inroseasca de invidie destule berline. Inima care pulseaza sub capota este un 8 cilindri in V care utilizeaza trei supape pe cilindru.

Prin marirea cursei pistoanelor cu 8 mm s-a obtinut o suplimentare a cilindreei cu 473 cmc care se traduce printr-o marire a puterii propulsorului cu 58 CP. Mai mult, ceea ce conteaza cu adevarat in teren accidentat este cuplul maxim mai bine crescut cu 69 Nm fata de Mercedes G 500. In tandem cu o cutie automata cu 5 trepte controlata electronic, G 55 AMG poate devora plaja 0 – 100 km/h in numai 7,4 secunde, asta pentru o viteza de top de 209 km/h. Ne bagam?

Sursa: www.autoshow.ro