O agenție de modeling cu sediul în Brazilia a lansat de curând o campanie șocantă împotriva anorexiei. Autorii au folosit Photoshop-ul pentru a da manechinelor dimensiunile unor schițe de modă.
Campania lansată de agenția braziliană Star Models prezintă mai multe schițe de modă alături de fotografii ale unor modele care poartă aceleași haine și care au fost „subțiate” în Photoshop.
Imaginile sunt însoțite de mesajul „Nu sunteți schițe! Spuneți «Nu» anorexiei” și critică industria modei, care promovează o imagine nerealistă a corpului feminin.
Numărul femeilor care suferă de tulburări de comportament alimentar a crescut dramatic în ultimii ani în întreaga lume, motiv pentru care au apărut tot mai multe campanii antianorexie. Campania este adresată femeilor tinere, care sunt mai predispuse la tulburări de alimentație de tipul anorexiei.
Aceasta nu este prima campanie antianorexie care folosește imagini șocante. În 2007, în campania italiană „Nolita” a apărut modelul francez Isabelle Caro, care suferea de anorexie de la 13 ani și care a încetat din viață la sfârșitul anului 2010, la 28 de ani.