Gandește-te bine înainte de a manca! Nu consuma lucruri nesanatoase! Hamburgeri din care curg oase, mațe și țesuturi animale. Acestea sunt ingredientele celei mai recente campanii anti junk-food din Marea Britanie.
Campania „Food for thought” este una extrem de agresiva din punct de vedere vizual. Totul pentru a-și atinge scopul pe care și l-a propus: sa-i convinga pe tineri sa renunțe la alimentația nesanatoasa.
Majoritatea posterelor campaniei inițiate de British Heart Foundation (BHF) arata în detaliu unele „ingrediente” pe care le-ar putea conține hamburgerii, hot dog-urile sau preparatele din carne de pui cumparate de la orice fast-food. Oase între doua felii de paine sau carne cruda, întinsa între doua baghete crocante. De ajuns cat sa te întrebi: „Eu chiar mananc toate chestiile astea?” De fapt, toata campania graviteaza în jurul conceptului de „junk food”.
Ce înseamna cu adevarat junk food? De ce hamburgerii și cartofii prajiți sunt numiți „junk”, în timp ce în cele mai classy restaurante din întreaga lume se mananca foie gras, care conține 80% grasimi sau rața cu portocale, una din pasarile cele bogate în grasimi. Mai multe institute de cercetare biochimica din Marea Britanie au ajuns la concluzia ca nu se poate vorbi de junk food, pentru ca mancarea poate fi doar de doua feluri: buna sau rea pentru organism. Iar rea, e doar acea mancare al carei termen de garanție a expirat, substanțele nutritive nemaireușind sa satisfaca nevoile organismului.
Marius Negrea, director de creație DDB București, agenție care se ocupa printre altele de creația pe plan local pentru McDonalds și Star Chips, spune ca nu trebuie sa avem prejudecați cand vine vorba de junk food, cu atat mai mult ar trebui evitate asocierile între fast-food-uri de genul McDonalds și ceea ce se înțelege prin junk (în traducere, gunoi, ceva total nefolositor): „Cu ce e mai junk un burger cu cartofi prajiți mancat în oricare dintre restaurantele pomenite decat niște mititei cu cartofi prajiți și muștar, savurați la iarba verde, de 1 Mai? Campania din Marea Britanie nu lupta împotriva vreunei marci sau a vreunui tip de restaurant, ci încearca sa redreseze niște obiceiuri alimentare greșite ale adolescenților. Nimic nou: sunt ani buni de cand lumea a început sa fie atenta la ce mananca, sa evite grasimile și zaharul, sa caute produse naturale, organice și așa mai departe”, spune Negrea.
Citește totul despre campania împotriva hamburgerilor numai în