Call 911
Multi vor spune ca Porsche nu mai este ce a fost, daca ne gandim ca in oferta constructorului german exista si un model care se numeste Cayene si care nu prea are legatura cu numele Porsche. Politicile de supravietuire ale unei marci, pana nu de mult exclusiviste in adevaratul sens al cuvantului, nu ne privesc.
Asadar, un nou 911, un nou motiv de exaltare a spiritului si simturilor, fie ca suntem sau nu fani Porsche. Totusi, lansarea oficiala a noului Porsche 911 Carrera se va realiza pe 17 iulie, iar salonul de la Paris din septembrie va reprezenta debutul in lumea „showbiz-ului”. Momentan nu putem decat diseca primele fotografii oficiale, pentru a observa evolutia designului si datele tehnice.
Designul noii generatii reprezinta o evolutie fireasca a imaginii 911, numai ca putem vorbi de o evolutie de la 993 la 997. Aceasi linie pe care, probabil, la un moment dat o viseaza fiecare copil, dar de aceasta data mai simpla, eleganta si puternica decat la actuala generatie.
Porsche s-a intors la liniile care au impus-o, designerii nu s-au mai jucat, asa ca noul 911 arata bine, marea noutate constand in separarea farurilor de semnalizari. Prin urmare: faruri rotunde, bare de protectie mai proeminente dar cu o aerodinamica imbunatatita, pasaje roti mai evazate, oglinzi retrovizoare prinse cu doua brate, propulsie, evacuare cu patru finale in cazul lui 911 Carrera S. In toamna vor fi comercializate doua versiuni: 911 Carrera si 911 Carrera S.
Varianta de baza va fi propulsata de un 3.6 litri boxer care dezvolta 325 CP, in timp ce Carrera S va dispune de un nou motor de 3.8 litri boxer de 355 CP si 400 Nm.
Performantele sunt asa cum ne asteptam, de top, S-ul accelereaza de la 0-100 km/h in 4,8 secunde, iar viteza maxima declarata este de 293 km/h in timp ce 911 Carrera afiseaza 100 km/h in 5 secunde si se „opreste” la 285 km/h. Noua generatie se poate lauda cu o noua cutie de viteze in 6 trepte, un sasiu revizuit si o noua suspensie.
Carrera S este echipata standard cu suspensie activa (Porsche Active Suspension Management – PASM). Optional, poate fi comandat pentru ambele modele un kit de suspensie care reduce garda la sol cu 20 mm, acesta fiind oferit in combinatie cu un diferential cu alunecare limitata. Au fost schimbate si „incaltarile”.
911 Carrera evolueaza pe jante de 18 inch 235/40 ZR 18 – fata si 265/40 ZR 18 – spate, in timp ce, pentru prima data, S-ul este echipat cu jante de 19 inch (235/35 ZR 19 – fata / 295/30 ZR 19 – spate). Tendinta retro din linia lui 911 se regaseste si la interior, numai ca nu stim cat de reusita este interpretarea. In linii mari, recunosti un interior Porsche, dar daca stergi sigla de pe volan, poti confunda usor interiorul cu unul de VW, lucru care nu prea ii onoreaza pe designerii nemti. Important este insa cum merge 911, asa ca, pana la drive test, ramanem rezervati.
Pentru moment, vor fi lansate doar cele doua modele 911, in rest productia actualei serii va continua cu Carrera 4, 4S si Turbo precum si cu variantele „vitaminizate” GT2, GT3 si GT3 RS. 997 este a 15 generatie de 911, un model care se poate lauda cu peste 20.000 de victorii in competitiile auto.
ProMotor