Astazi, salbaticia locurilor, frumusetea muntilor, padurilor,
viaductelor si a tunelurilor ce strabat calea ferata
Oravita – Anina nu este cu nimic mai prejos.
Acesta este considerat si astazi unul dintre
cele mai frumoase si vechi trasee ferate montane din
Europa.
Bancutele sunt din lemn
Calatorii nu sunt in numar mare, insa strainii sunt atrasi de
acest monument istoric.
Calea ferata care masoara 33,4 kilometri urca aproape 338 de
metri, de la altitudinea de 218,7 metri la Oravita
si pana la 556,4 metri la Anina, traseul fiind
strabatut de 14 tunele ce insumeaza 2.084 de metri, 10 viaducte
(unele cu inaltimi de peste 25 de metri), aproape 10 kilometri de
ziduri de sprijin si peste 21 de kilometri de sapaturi in
stanca dura a muntilor.
Trenul functioneaza cu ajutorul unei sobe
cu lemne
Linia ferata nu este electrificata, nici nu a fost vreodata.
Vagoanele au bancute din lemn, sobe pentru incalzit pe baza de
lemne si locuri pentru bagaje realizate din rafie. Nu pare toata
aceasta imagine ca un fragment dintr-o calatorie in timp?
Citeste mai multe detalii despre
Calatorie in timp prin Semmeringul romanesc, pe
Descopera.ro