Dreptul de vot poate fi exercitat numai in baza unui act de identitate valabil.
Pentru eliberarea actelor de identitate persoanelor cu drept de vot care nu au sau au act de identitate cu temen de valabilitate expirat, programul de lucru al serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor din municipiul Bucuresti a fost extins si in zilele de sambata 06.06.2009 intre orele 08.00 si 16.00 si duminica 07.06.2009 intre orele 08.00 si 21.00.
Cartea de identitate se intocmeste si se elibereaza pe baza cererii scrise a persoanei si a documentelor cu care, potrivit legii, se face dovada numelui, a starii civile, a cetateniei romane si a domiciliului.
Contravaloarea producerii si eliberarii cartii de identitate este de 7 lei si se achita la ghiseele birourilor de evidenta a persoanelor din sectoarele 1, 3 si 6, unitatile C.E.C. in sectoarele 4 si 5 sau la oficiile postale, in sectorul 2.
Pentru eliberarea unui nou act de identitate ca urmare a expirarii termenului de valabilitate, cetatenii vor prezenta si un timbru fiscal in valoare de 1 leu, respectiv de 4 lei in cazul pierderii, furtului, deteriorarii sau distrugerii actului de identitate.
Atunci cand nu pot fi prezentate anumite documente (certificate de stare civila, dovezi cu privire la domiciliu, etc.), se va elibera carte de identitate provizorie, caz in care se vor depune si 3 fotografii ¾ cm si taxa de 1 leu, achitata in acelasi mod ca si in cazul cartilor de identitate.