Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a aprobat azi, in adunarea generala extraordinara a actionarilor Aeroportului International Aurel Vlaicu din Baneasa, fuziunea aerogarii cu Aeroportul International Henri Coanda din Otopeni, prin infiintarea Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti.
"Urmatorul pas este aprobarea hotararii de Guvern privind infiintarea Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, apoi va urma o perioada in care cele doua aeroporturi trebuie sa se puna de acord cu toate chestiunile de ordin administrativ si juridic. Cam in cinci saptamani de la aprobarea hotararii in Guvern procedurile de fuziune vor fi finalizate", a declarat agentiei MEDIAFAX secretarul de stat in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii Marin Anton.
Ambele aeroporturi sunt controlate in proportie de 80% de Ministerul Transporturilor, iar Fondul Proprietatea detine 20% din titluri.
Fuziunea este argumentata prin reducerea costurilor globale de exploatare, posibilitatea unui management si a unei operari comune a aeroporturilor ce deservesc aceeasi zona, elaborarea unei strategii unitare de dezvoltare si modernizare a infrastructurii aeroportuare, precum si prin constituirea unui "pachet de actiuni deosebit de atractiv in vederea privatizarii".
Citeste mai mult despre fuziunea dintre cele doua aeroporturi bucurestene, la Mediafax.