Bucurestenii ar putea circula si noaptea cu mijloacele RATB
RATB a solicitat deja achizitionarea mai
multor autobuze de mica capacitate, care ar urma sa asigure
transportul pe timp de noapte.
Perioada de timp la care vor opri autobuzele in statii va fi,
insa, mult mai mare decat cea din programul de zi. Potrivit
directorului RATB, Adrian Crit, autobuzele vor opri in statii din
ora in ora.
Metroul nu va circula noaptea, decat in
cazuri speciale (sarbatori, evenimente)
Insa, bucurestenii nu vor beneficia prea curand si de transport
subteran pe timp de noapte. Conducerea Metrorex sustine ca nu ar fi
o masura eficienta.
„Nu se poate. N-ar fi deloc eficient pentru noi, pe de o parte
pentru ca noaptea ar circula mai mult gol trenul, decat cu oameni
in el. Prima conditie este insa aceea ca se fac revizii si
verificari, reparatii la instalatiile din tunel de la ora 12 la 4
dimineata”, a motivat – pentru B365.ro –
Gheorghe Udriste, directorul general al Metrorex S.A.
El a adaugat ca exploatarea
metrourilor pe timpul noptii ar presupune costuri de trei ori
mai mari decat cele actuale.
Scurta istorie a
transportului de noapte din Bucuresti
Cursele de noapte au existat in Capitala, dar inainte de
anul 1989, cand erau mai multe linii de autobuze si o
singura linie de tramvaie.
ITB (Intreprinderea de Transport Bucuresti, vechea denumire a
RATB) a desfiintat, insa, cursele de noapte efectuate cu autobuze
in anul 1982.
In 1986, linia de tramvai 26, care pe atunci avea un traseu
circular, a incetat sa mai circule si noaptea.