Britanicul – Rover 75

Apropo.ro / 08.09.2004, 11:50
Britanicul - Rover 75
Din punct de vedere dimensional, Rover 75 se poate incadra in clasa medie superioara, dar senzatia perceputa la interior este una burgheza. Chiar daca a fost usor restilizat, exteriorul pastreaza aceeasi linie rasata, specifica unui model britanic. Punctele forte indiscutabile ale 75-ului

Din punct de vedere dimensional, Rover 75 se poate incadra in clasa medie superioara, dar senzatia perceputa la interior este una burgheza. Chiar daca a fost usor restilizat, exteriorul pastreaza aceeasi linie rasata, specifica unui model britanic.

Punctele forte indiscutabile ale 75-ului sunt dotarea standard si propulsorul turbodiesel. Practic, pentru aceasta motorizare pachetul Special Edition este oferit cadou. Vorbim despre o lunga lista de dotari din care spicuim: jante aliaj de 16 inci, aer conditionat automat, faruri Xenon, tapiterie piele, senzor de ploaie, avertizare la parcare, geamuri spate cu actionare electrica si controlul electronic al tractiunii.

Rover 75 pune astfel accentul pe confortul pasagerilor. Nu este o masina cu caracter sportiv, ci un long cruiser economic. Reglajele disponibile pentru sofer concura la gasirea unei pozitii de condus bune. Am remarcat, fiind un lucru mai rar intalnit, pozitionarea si forma excelente ale tetierei, oferind un sprijin real in timpul condusului. Ambianta interioara este diferita de a modelelor germane, italiene sau frantuzesti. Chiar si fonturile folosite la numerotarea indicatoarelor de bord au fost alese din considerente estetice.

Dotarea standard include airbag-uri frontale si laterale, ABS, EBD, radio CD, oglinzi si geamuri fata cu actionare electrica si volan reglabil pe doua directii. Spatiul interior nu este mai mare decat la un Ford Mondeo, VW Passat sau Opel Vectra, iar volumul portbagajului, de 430 litri, este mai mic decat al modelelor de mai sus. In schimb, asamblarea si materialele folosite in interior nu lasa loc de comentarii.

Cum de altfel nici turbodieselul dezvoltat de BMW nu ridica critici. Este suficient de silentios, usor sportiv si economic, avand in vedere performantele si masa proprie ale masinii. Pe sosea, Rover 75 nu adora foarte mult exploatarea in forta, fiind usor supravirator, asistarea directiei fiind facuta din considerente de confort.

La drumuri mai lungi, patru pasageri dispun insa de conditii foarte bune. Referitor la pret, 22.500 euro CIP se regasesc in dotarea standard foarte bogata, motorul turbodiesel bine configurat si aerul special, britanic. Este o alternativa la modelele din clasa medie superioara, pentru clientii care vor sa fie mai aparte.

Autoshow

Tags: