Break sau monovolum?

27 02. 2002, 14:50
Peugeot mai darama o bariera si lanseaza un break cu sapte locuri in clasa compacta. Ramane de vazut daca break-ul va avea acelasi imens succes ca si modelul 307 in doua volume, declarat "Masina Anului 2002" in Europa La prima vedere nu pare, dar noul Peugeot 307 SW este o masina extrem

Peugeot mai darama o bariera si lanseaza un break cu sapte locuri in clasa compacta. Ramane de vazut daca break-ul va avea acelasi imens succes ca si modelul 307 in doua volume, declarat „Masina Anului 2002” in Europa

La prima vedere nu pare, dar noul Peugeot 307 SW este o masina extrem de versatila. Dimensiuni pentru clasa compacta, alura de break, interior de monovolum, doua motorizari pe benzina si doua propulsoare diesel de ultima generatie din gama HDI sunt atuurile ultimei venite in familia 307 a constructorului francez.

Designul exterior continua linia initiata de foarte apreciatul 307 in doua volume. Fata de „Masina Anului 2002” in Europa, modelul 307 SW este putin mai mare. Platforma tehnica este aceeasi, dar ampatamentul are cu 10 cm mai mult. Per total, fata de un 307 normal, SW are 3 cm in plus in inaltime si un cm mai mult in latime. In ceea ce priveste lungimea, berlina 307 are 420 cm, iar break-ul 442 cm.

Dupa cum se observa dimensiunile nu au crescut in mod semnificativ. Insa la interior gasim, surpriza, 7 locuri individuale! Mai mult, scaunele din randurile doi si trei se pot rabate, plia sau chiar scoate de tot. Peste o suta de combinatii se pot face din aranjatul scaunelor, ca un adevarat puzzle.

Se pune firesc intrebarea: cu cine concureaza Peugeot 307 SW? Cu Opel Zafira, monovolum compact, sau cu VW Golf Variant, break din clasa compacta? Putem spune ca Peugeot a reusit cu 307 SW un model nisa.

O alta caracteristica pe cat de originala, pe atat de placuta este plafonul din sticla. Parbrizul de dimensiuni generoase este continuat de un plafon transparent din sticla atermica. Parbrizul are 1.46 mp iar plafonul se intinde pe inca 1.33 mp. Suprafata vitrata totala a automobilului atinge 5.34 mp.

La compartimentul motorizari, nu este nimic schimbat fata de berlina. Paleta de motoare este echilibrata cu doua propulsoare pe benzina de 1.6 l (109 CP) si 2.0 l (136 CP) precum si un economic HDI de 2.0 l in doua variante de putere: 90 si 110 CP.

Lista dotarilor este lunga. Mentionam ESP-ul standard impreuna cu ABS si dispozitiv de distribuire a fortei de franare. Pentru siguranta pasagerilor, Peugeot a dotat modelul 307 SW cu doua airbag-uri frontale adaptive, airbag-uri laterale si perdele gonflabile in cazul impacturilor laterale. De asemenea, sapte centuri de siguranta in trei puncte si un sistem de protectie a coloanei cervicale a ocupantilor locurilor din fata completeaza dotarile standard de siguranta. Din lista dotarilor optionale mentionam cutia automata cu patru trepte si poarta manuala si ecranul 16×9 pentru pasagerii din spate, ecran pe care acestia pot viziona DVD-uri sau pot juca jocul video preferat.

Pana cand veti beneficia de aceste facilitati nu mai este mult timp, pentru ca Peugeot 307 SW se va lansa la Salonul Auto de la Geneva, care isi va deschide portile in luna martie.

Sursa: www.autoshow.ro