Pentru a cunoaste amploarea fenomenului, Centre for Retail Research, care face analize asupra retailului din Marea Britanie, Europa sau intreaga lume a efectuat un studiu, iar rezultatele sunt cel putin bizare.
Astfel, branzeturile pot fi considerate cele mai furate produse din magazine, tinand cont ca ocupa prima pozitie intre produsele alimentare, care, la randul sau se situeaza pe o pozitie fruntasa, furturile de alimente depasind de trei ori media totala a evenimentelor de acest tip.
Din raport mai reiese ca de mai mult de o treime din furturi – 36% – sunt responsabili salariatii magazinelor.
Intre cele mai furate produse din magazine se regasesc, alaturi de branzeturi, lamele de ras, bauturile alcoolice, cafeaua si CD-urile di DVD-urile. Totusi, nu sunt ocolite nici produsele cosmetice sau hainele, mai ales ca multe dintre produsele furate sunt destinate revanzarii.
Pentru a intelege dimensiunea fenomenului, autorii studiului mai arata ca, doar in Marea Britanie, furturile din magazine produc pierderi de 5,6 milioane de euro pe an.