Bogdan Naumovici – Seinfeld, frate!, la PRO CINEMA

Apropo.ro / 08.09.2008, 00:00
Bogdan Naumovici - Seinfeld, frate!, la PRO CINEMA
Naumovici. Bogdan Naumovici. Îl ştiţi! E ”ăla” cu reclama la o marcă de televizor, de povestea ”Războiul stelelor” într-o piaţă de peşte... Din 8 septembrie, specialistul în publicitate semnează ”condica” la PRO CINEMA, înaintea lui... Jerry Seinfeld! În fiecare seară, de luni pînă sîmbătă, Naumovici ”prefaţează” celebrul serial cu următoarea invitaţie: ”Seinfeld, frate!”.

-Cum ai primit propunerea de “a-l prefaţa” pe “Seinfeld”, la PRO CINEMA?
A fost o surpriză plăcută şi m-am simţit flatat. Nu e de colea să te creadă cineva în stare să prefaţezi cel mai bun sitcom din istorie.

– Ce o să faci, mai exact, la PRO CINEMA?
Am să încerc să povestesc, aşa cum am obişnuit publicul într-un anumit spot, de ăla micul cu cap rotund, alături de ăla înaltul care deschide uşa greu, de o dansatoare turbată la gratii şi de ăla care face stand-up comedy – îl ştiţi, e tatăl lor – scot împreună cele mai tari poante văzute pe micul ecran.

– Cum crezi că va primi publicul asocierea ta cu “Seinfeld”?
Eu sînt un mare fan Seinfeld. Aşa cum cred că sînt şi cei care vor sta în faţa televizoarelor pentru a revedea acest serial. Sper ca această calitate comună dintre mine şi publicul lui Seinfeld să fie începutul unei frumoase prietenii.

– Să-l prefaţezi pe Seinfeld e ca şi cînd ai cînta înaintea unei trupe celebre. Nu te intimidează situaţia asta?
Ba da. E firesc să ai emoţii cînd prefaţezi orice ”cel mai bun ever”, indiferent de domeniu. Dar sper să mă descurc.

– Consideri că ai un umor apropiat de cel al lui Seinfeld?
Îmi place să cred că da. Se bazează, de cele mai multe ori, pe acelaşi simţ al ridicolului observat în comportamentul oamenilor din jur. Umorul lui Seinfeld nu este construit pe hîrtie, vine din viaţa de zi cu zi. Care este aceeaşi sursă de inspiraţie din care mi-am creat şi eu cele mai multe spoturi sau campanii.

– Ai vreun episod preferat sau o scenă favorită din “Seinfeld”?
Sînt împărţit între dansul monumental al lui Elaine şi întrebarea ingenuă: ”Is there a marine biologist around?”. Cunoscătorii ştiu la ce mă refer!

Bere şi ”Seinfeld”

– Dacă ar fi să faci o reclamă după ”Seinfeld”, la ce scenă te-ai opri? Şi ai juca în ea?
Cred că la dansul lui Elaine sau la Soup Nazi. Şi cred că aş juca în amîndouă!

– În ce măsură te ajută experienţa în noua ta misiune de a-l prezenta pe “Seinfeld”?
Nu ştiu ce anume din experienţa mea i-a făcut pe cei de la PRO CINEMA să îmi propună acest proiect, însă cu siguranţă îmi vor folosi numeroasele emisiuni ale lui Andi Moisescu, care m-au obişnuit cu camera şi lavaliera.

– Dacă ar fi să ai o întîlnire cu Seinfeld, ce l-ai întreba?
De ce s-a oprit?!

– Între televiziune şi publicitate, care ţi se pare mai provocatoare?
Nu cred că sînt în vreo competiţie. Cred că ambele sînt interesante, variate, extrem de vizibile şi de comentate.

– Dacă ar fi să renunţi la publicitate, în ce domeniu crezi că ai avea succes?
Nu cred că voi renunţa vreodată la domeniul mai larg al comunicării. Între timp, am regizat vreo 100 de spoturi, unele chiar cu un oarecare succes, am mai dat un ochi şi prin televiziune, îmi doresc la un moment dat să fac şi un film. Mai am treabă, nu mă gîndesc la retragere.

– De cîte ori schimbi postul atunci cînd sînt reclame?
Din deformaţie profesională, cred că fac invers decît restul oamenilor. Eu schimb programul căutînd calupurile de reclame, nu fugind de ele.

– Cînd nu ai chef de nimeni şi nimic… ce faci?
Să nu ai chef de nimic?! Cînd există bere şi Seinfeld?!?!

Seinfeld, frate! luni-sîmbătă, 20.50, PRO CINEMA