BMW Seria 1: Un bavarez de referinta
Asteptarea a luat sfarsit! Intr-un segment compact disputat, unde producatorii germani, cei francezi si italieni „se dueleaza” pe viata si pe moarte pentru cifrele de vanzari, BMW avea un rol de spectator. Asta pana la aparitia Seriei 1, cu motor amplasat frontal si tractiune spate, care urmeaza a fi disponibila din toamna. Pretentiile sunt clare: ocuparea unui loc fruntas in divizia premium, acolo unde Audi A3 si Alfa Romeo 147 vor reprezenta piedici nu tocmai usor de depasit. Nimic nu este insa imposibil atunci cand cei din Munchen isi pun ambitia la incercare.
Sanse exista, mai ales daca tinem cont de arsenalul tehnologic si design-ul pe care Seria 1 le propune. Pe scurt, avem parte de liniile aceluiasi controversat Chris Bangle, regandite insa pentru a nu face nota discordanta cu tendintele actuale ale clasei. Oricum, valorile traditionale BMW sunt reprezentate cu brio de catre grila frontala, blocurile optice duble mascate de geam clar si „Hofmeister kink”, arcul portierelor spate regasit in montantul C al fiecarui model bavarez. Discret si elegant! Cu o lungime de 4.23 metri si un ampatament de 2,66 metri, noua Serie 1 promite suficient spatiu la nivelul umerilor atat in fata, cat si in spate. Mai ales ca bancheta spate rabatabila duce la crearea unei podele aproape plate, volumul portbagajului putand oscila intre 330 si 1150 de litri. Pasagerii se pot simti in deplina securitate avand in vedere ca BMW Seria 1 dispune de numeroase gadget-uri hi-tech (DSC, DTC, DBC si EDL), precum si airbag-uri pentru cap la toate locurile. Premize clare pentru obtinerea a 5 stele la testele Euro NCAP. Optional se poate comanda tehnologie Bluetooth, scaune sport cu ajustarea latimii spatarului, Park Distance Control si faruri bi-Xenon. De asemenea, iDrive-ul poate exista in colaborare cu sistemul de navigatie prin satelit.
Ca motorizari, BMW Seria 1 propune pentru inceput doua propulsoare pe benzina si doua diesel-uri common-rail. Versiunea de baza (benzina) dispune de un 1,6 litri si 115 CP, respectiv 150 Nm. Prima „suta” este estimata la 10,8 secunde, in timp ce viteza maxima este de 201 km/h. Cel de-al doilea motor pe benzina are o cilindree de 2 litri si 150 CP, respectiv 200 Nm. Se preconizeaza un sprint 0-100 km/h de 8,7 secunde si 217 km/h ca viteza maxima. La capitolul diesel avem un propulsor de 2 litri, disponibil in doua versiuni de putere. BMW 118d arunca in lupta 122 CP si 280 Nm, in timp ce varful este reprezentat de 120d, cu 163 CP si 340 Nm. Toate versiunile respecta normele Euro4.
Ca transmisii, Seria 1 vine cu o cutie de viteze manuala in 6 trepte (pentru 118d, 120d si 120i), respectiv una manuala cu 5 trepte (pentru 116i). Optional, cei care doresc pot beneficia si de o transmisie automata cu 6 rapoarte disponibila pentru 120i si 120d. Cu o distributie ideala a maselor (50:50), BMW Seria 1 promite o tinuta de exceptie. Garantie stau suspensiile fata din aluminiu, respectiv cele spate tip „multi-link”, precum si un Cx de 0,29. Standard sunt oferite jante de 16 toli prevazute cu anvelope run-flat. Puteti spune de pe acum „adio” penelor de cauciuc si orelor pierdute pe banda de urgenta a autostrazii. Dar numai daca deveniti proprietarul noului BMW Seria 1. Altfel…mult noroc!