BMW Montauk

21 12. 2004, 12:39
A debutat alaturi de James Bond, s-au inteles bine o perioada, dar, cum vedeta nu putea fi decat una, lucrurile nu au mers asa cum trebuie. In cele din urma, fiecare a pornit pe drumul lui si bine au facut. BMW R 1200 C a reprezentat debutul marcii bavareze in segmentul cruiser. Dupa sapte

A debutat alaturi de James Bond, s-au inteles bine o perioada, dar, cum vedeta nu putea fi decat una, lucrurile nu au mers asa cum trebuie. In cele din urma, fiecare a pornit pe drumul lui si bine au facut.

BMW R 1200 C a reprezentat debutul marcii bavareze in segmentul cruiser. Dupa sapte ani de prezenta pe piata, germanii au hotarat ca este vremea unui tratament cosmetic, asta in opinia noastra, pentru ca, la Munchen, Montauk este considerat un model nou.

Hai sa spunem ca neamtul si sa mergem mai departe. O motocicleta cu un design controversat, care pentru unii a fost muma, iar pentru altii ciuma. Bavarezul nu epateaza la capitolul performante. Montauk pune la bataie doar 61 de CP @ 5.000 rpm , suficienti pentru a obtine o viteza maxima de 168 km/h. Oricum, niciodata un cruiser nu a fost asociat cu viteze maxime indecente, ci doar cu placerea pilotajului si a confortului. La aceste capitole, lucrurile stau bine; sa vorbim putin de confort.

O noua sa atat pentru pilot, cat si pentru pasager. Un lucru interesant la aceasta motocicleta este conceptul de sa pentru o eventuala a doua persoana. In primul rand locul din spate cenzureaza serios confortul, iar in al doilea rand cand s-a pus problema ca cineva sa isi rapeasca din placerea unei evadari. BMW R 1200 C Montauk este o motocicleta care exploreaza acea doza de egoism, de masculin si revolta care te face sa te simti bine in pielea ta din cand in cand.

Fata de modelul lansat in 1997, Montauk 2003 vine cu jante in cinci spite, cu un al doilea far pentru ceata, montat sub cel de serie, cu un parbriz deflector transparent de dimensiuni medii, dar care este suficient pentru a reduce presiunea curentilor de aer asupra pilotului. A fost optimizat sunetul evacuarii, unul din elementele esentiale care contribuie la farmecul unui cruiser. Spatiul liber de sub sa a fost acoperit, eliminandu-se astfel unul dintre elementele care rapeau din imaginea, si asa controversata, a primului model. Acelasi propulsor boxer cu doi cilindri, dar cu aprindere twin-spark. S-au redus emisii de noxe, la fel si apetitul pentru hidrocarburi.

In rest, acelasi sistem excelent de franare si o serie de accesorii, de la elemente cromate pentru diferite componente ale motocicletei pana la mansoane incalzite. Fiabilitate, atentie acordata detaliului, calitate ridicata a fabricatiei, exclusivism ar fi o parte din atributele noului BMW R 1200 C Montauk. Designul ramane o problema de gust, insa personal cred ca bavarezul are suficient sarm.

ProMotor