Exista vreo masina care sa se apropie cel mai mult de conceptul briceagului elvetian? Adica sa aiba prestigiu, spatiu, sa fie sportiva si sigura? A6 Avant e pe aproape.
Cand venea vorba de combi, singura marca pe care o agream in acest format era Volvo. Familialele suedeze au traditie si, cel putin din punctul meu de vedere, le sta mai bine asa. Dar combi-uri mai au si altii, cum este si acest A6 Avant, care, pe deasupra, mai e si S-Line, adica o varianta sportiva. In privinta designului, marca din Ingolstadt a pastrat o linie generala clasica, sobra.
În plus, constructorii au adoptat o linie comuna pentru aproape toata gama, indentificabila prin grila trapezoidala de mari dimensiuni Single Frame. Aceasta, datorita mai ales culorii negre (Phantom Schwarz) a masinii de test, iese in evidenta imediat, semanand cu viziera unui coif medieval.
Altfel spus, A6 are o expresie agresiva, subliniata de grila sus-pomenita; impreuna cu farurile care musca un pic din aripi, aceasta face ca nasul masinii sa para mai inalt si caroseria mai lata decat sunt ele in realitate. In parcarea supraetajata – unde batea un vant ce facea crivatul sa para o adiere tropicala –, Avant-ul era invaluit de aburii evacuati prin cele doua tevi de esapament; acestia erau purtati peste stopurile „mijite” cu LED-uri si de-a lungul caroseriei, facand masina sa para un armasar pur-sange, incordat inainte de cursa.
Plimbandu-ma minute bune in juru-i, am ajuns la concluzia ca Avant-ul imi place mai mult decat varianta sedan. Manat de frigul patrunzator, m-am incalzit un pic in habitaclu, dar n-a fost vorba atat de caldura fizica, cat de cea cromatica. În sfarsit au disparut interioarele negru cu gri sau gri cu negru, dominand acum bejul, accentuat de cremul tapiteriei alcantara si desavarsit de lemn si de metal adevarate.
Punctul pe i, in ceea ce priveste acest spatiu cald si incapator, il pune iluminarea instrumentelor. Introduc cheia, rotesc si ma astept sa porneasca V6-le cu injectie directa (FSI), dar exista un delay, ceea ce imi spune ca startul este controlat electronic. Ambianta sonora nu se modifica semnificativ dupa pornirea motorului, la relanti acesta fiind foarte silentios. Motorul nu transmite vibratii, dar cand dau cateva sprituri, simt ca, undeva in fata, acesta danseaza pe suporti, gata de lucru. LetÂ’s go!
Citeste mai mult in ProMotor