Big McLaren Mercedes
Varful de lance al supersportivelor Mercedes va intra in productie de serie in mai putin de 8 luni. Ultimele informatii din interior confirma ca noul SLR va avea un raport putere/greutate fulminant: 400 CP/tona (cu 54 CP/t mai mult decat Lambo Murcielago). Mai scurt, 580 CP vor face cam tot ce le sta in putinta cu 1400 de kg cat va cantari SLR. Este de prisos, dar spunem ca SLR aliaza stilul F1 McLaren Mercedes cu cel al unui Grand Tourer de mare finete.
Joachim Schopf, seful departamentului de cercetare dezvoltare de la Mercedes spunea ca „cel mai important lucru este acceleratia noului supercar. SLR este un challenger puternic ce tinteste campionul actual la viteza: din nou Lamborghini Murcielago”. Inginerii lui Mercedes afirma ca SLR atinge o viteza maxima de 330 km/h si va zdruncina pragul celor 4.0 sec pentru sprintul de la 0-100 km/h. Secretul acestor performante rezida in structura sasiului fabricat din materiale compozite suprausoare, imbinat cu calitatile de exceptie ale motorului V8 twin-turbo (doua turbine de supraalimentare). Sursele noastre confirma faptul ca SLR cantareste 1400 de kg si un pic, cam cat un Ford Mondeo.
Miraculosul propulsor este de fapt o versiune a motorului V8 AMG de 469 CP si 5.4 litri cilindree expandat la o capacitate de 6.0 litri supraalimentat de doua turbine. Puterea masinii spionate este de 560 de CP, dar in momentul intrarii in productie va demara simultan si fabricarea versiunii de 580 CP. Cuplul maxim se va situa la o valoare intalnita mai mult la utilitarele mari: in jur de 815 Nm. Puterea dezvoltata de motor va fi cedata rotilor din spate via cutiei cu cinci trepte a lui SL 55 AMG.
Bineinteles, alegerea treptelor se va face cu ajutorul celor doua butoane de pe volan intocmai ca la monoposturile din F1. Surse Mercedes ne asigura ca designul masinii finale va diferi foarte putin de cel al conceptului Vision SLR prezentat publicului la Salonul Auto de la Detroit din ianuarie 1999. Gurile de aer situate in spatele aripii fata vor fi mai mari pentru o mai buna racire a motorului si a franelor. Partea din spate va fi cu 50 de cm mai inalta fata de conceptul initial lucru care se observa usor din fotografia prototipului camuflat.
In timp ce vechiul concept avea usi cu deschidere foarfece masina camuflata avea usile prinse de pavilionul cabinei cu deschidere similara cu cele ale modelului Mercedes 300 SL Gullwing din 1954. Faimosul coupe din ’54 a influentat clar proportiile lui SLR : 4564 mm lungime.
Motorul V8 este montat in spatele puntii fata, solutie ce imbunatateste tractiunea si manevrabilitatea. Dinamica masinii este responsabilitatea unui inginer celebru Gordon Murray directorul tehnic al lui McLaren, omul care a zapacit lumea cu McLaren F1 cu viteza maxima de 386 km/h.
Murray declara presei: „Acest concept (SLR) va fi intotdeauna no.1 pentru mine. Am acceptat marea provocare de a construi o masina superrapida cu motorul amplasat in fata, iar obiectivul meu este clar si voi face totul ca el sa fie atins.” Pentru cei ce nu stiu masinile supersport au motoarele situate central in fata puntii spate. De aceea provocarea lui Murray este urmarita de toti cunoscatorii. Gordon crede ca distributia ideala a greutatii pentru un supercar este 47% fata si 53% spate. „Acum suntem 50 % aproape de a atinge aceasta distributie” preciza directorul tehnic al lui McLaren in fata presei internationale.
Interesant de remarcat ca dezvoltarea proiectului SLR a creat turbulente in staff de cateva ori, insusi Jurgen Hubbert, seful lui Mercedes, recunoscand acest fapt. Gordon Murray a criticat procedurile birocratice de la Mercedes si le-a explicat tuturor ca dorinta lui este ca tehnologia sa nu sufoce masina si ei sa se concentreze mai mult pe placerea pura de a conduce asa ceva. Hubbert admite ca: „Gordon este un perfectionist. Dar chiar si cu o masina ca SLR noi trebuie sa privim costurile foate atent.”
Ca veni vorba de tehnologie Mercedes SLR are echipamente de ultima generatie genul farurilor adaptive cu xenon ce urmaresc pozitia volanului pentru o iluminare eficienta, anticipand drumul si in curbele stranse. De asemenea SLR va dispune de avantajele sistemului Sensotronic brake by wire introdus deja pe SL. Active Body Control precum si doua airbaguri frontale si doua sidebaguri vor proteja ocupantii in momentele nedorite.
La interior SLR va ramane credincios conceptului initial. Cele doua scaune din fibra de carbon vor fi cu 25% mai usoare decat cele conventionale.
Din datele furnizate de McLaren vor fi asamblate 500 de unitati pe an timp de sapte ani. Modelele vor fi disponibile in doua culori: negru si argintiu. Productia totala anticipata nu va depasi 3500 de bucati. Celor interesati le spunem ca SLR a atins drumurile in realitate dupa cum arata si fotografiile cu masini camuflate. Surse din interiorul lui Mercedes spun ca masina este absolut extraordinara. Boss-ul Jurgen Hubert a spus: am condus acesta masina si este de necrezut chiar comparata cu SL 55 AMG. Uitati tot ce stiti pentru ca SLR este exceptionala.”
Daca Hubert este atat de incantat noi nu putem decat sa ne bucuram pentru el. Dar sa ne uitam si prin jur si sa observam cam cu cine se va lupta sageata argintie a lui Mercedes.
Cel mai puternic dintre concurenti pare a fi Bugatti Veyron cu o tema de proiect de aproape 1000 de CP ce va aparea tot in 2003. Urmeaza rivalii traditionali Ferrari F60 si Porsche Carrera GT care vor ajunge pe piata tarziu, dar tot in 2003. Vine tare Volkswagen Nardo cu 600 de CP. Din grupul VW va mai aparea un Bentley GT Coupe 4×4 capabil de 600 CP. Lamborghini promite un frate pentru Murcielago ce va fi pe piata nu intamplator tot in 2003. Din club nu putea lipsi Aston Martin cu noul DB7 cu motor V12 diponibil din noiembrie 2003. Dupa cum lesne puteti deduce Mercedes are cu cine sta de vorba la capitolul supermasini. Drept este ca si pretul automobilelor de mai sus va influenta decizia cumparatorilor.
Sursa: www.autoshow.ro