Belcanto

06 11. 2006, 10:30
Aproape 30 de ani au trecut de cand ultimul model Alfa cu motor V8 isi incanta audienta. Frankfurt, 2003. Momentul in care nostalgicii incepeau sa spere. Un concept cu linii mirobolante, demne de trecutul glorios al marcii din Milano, era prezentat aici, prefigurand aparitia modelului de

Aproape 30 de ani au trecut de cand ultimul model Alfa cu motor V8 isi incanta audienta.

Frankfurt, 2003. Momentul in care nostalgicii incepeau sa spere. Un concept cu linii mirobolante, demne de trecutul glorios al marcii din Milano, era prezentat aici, prefigurand aparitia modelului de serie. Cei trei ani care au trecut de atunci parca au fost prea lungi, dar rabdarea noastra a fost rasplatita din plin. Spre bucuria fanilor, liniile apetisante nu s-au pierdut, produsul finit afisand doar mici diferente la nivel de detaliu. Astfel, forma geamurilor laterale este un pic mai fina, ca si decupajul usilor, in timp ce gurile de admisie incorporate in spoilerul fata au crescut. Noi mai sunt si jantele enorme de 20 de inci. Toate aceste modificari discrete contribuie la pastrarea caracterului original, demonstrand inca o data maiestria designerilor italieni.

8C Competizione nu este, insa, doar un exercitiu de imagine, ca Spider. E primul automobil pur-sport Alfa Romeo al ultimilor ani. Exteriorul superb nu numai ca incanta privirea, dar este si un exemplu de eficienta aerodinamica. N-a fost nevoie de spoilere sau de eleroane gigantice pentru a se obtine destula forta de apasare, stabilitatea la vitezele mari pe care V8-ul de 450 CP i le poate imprima fiind asigurata.

Citeste mai mult in ProMotor