Barbații britanici depun eforturi minime pentru îngrijire
Potrivit acestui raport, numai 19% dintre britanici sînt interesați de produsele de toaleta și frumusețe concepute special pentru ei.
„De mai bine de zece ani, industria produselor cosmetice pentru barbați așteapta o creștere importanta”, explica James McCoy, analist la Mintel. „În realitate, piața nu a cunoscut decît o creștere de 20% în cinci ani, întrucît barbații ezita sa foloseasca aceste produse deoarece imaginea lor este în continuare asociata femeilor”.
Așa numiții „metrosexuali” – barbații care au mare grija de aspectul lor fizic – nu sînt atît de numeroși cum și-ar dori producatorii de cosmetice masculine. Conservatorismul se manifesta înca la segmentul pe care analiștii îl numesc „retrosexuali”. Aceștia declara ca petrec cît mai puțin timp posibil îngrijindu-se și reprezinta 43% din numarul total al barbaților.
Pentru majoritatea britanicilor, viteza este esențiala chiar și atunci cînd este vorba despre îngrijire: 55% dintre ei petrec mai puțin de un sfert de ora pe zi facîndu-și toaleta, iar 27% termina în mai puțin de zece minute.
Aceasta graba și teama de efeminare fac ca 34% dintre barbați sa neglijeze folosirea zilnica a deodorantului. Mulți considera episodul cotidian al dușului o corvoada, iar 40% cred ca cel mai rau dintre toate este barbieritul, deoarece ia timp și irita pielea.
Mediafax