Băncile europene au închis 5.500 de filiale numai în 2012, numărul total al filialelor închise de la începutul crizei financiare ridicându-se la 20.000.
În acest moment, Uniunea Europeană are o filială bancară la fiecare 2.300 de persoane, o reducere de 8% față de acum patru ani, după cum arată statisticile Băncii Centrale Europene.
În condițiile în care tot mai mulți europeni preferă să ia credite prin telefon și on-line, organizațiile financiare sunt obligate să treacă de la modelul tradițional de afaceri la servirea de la distanță a clienților.
Potrivit Deutsche Bank, pentru întreținerea filialelor din sectorul financiar sunt alocate 60% din cheltuielile totale ale băncilor. Trecerea la deservirea de la distanță a clienților poate contribui la economisirea a 15-20 de miliarde de euro până în anul 2021.
Chiar și așa, bancherii atenționează că, deși internet bankingul este o soluție low-cost, ar putea trece o generație până ce va fi folosit la întregul său potențial. Motivele pentru care internet bankingul nu este cea mai bună soluție pentru „înlocuirea” filialelor desființate este faptul că acestea se situau în zone relativ retrase, unde accesul la internet este dificil iar rezidenții nu se pricep să folosească tehnologia înaltă.