Back with a Vantage

28 12. 2006, 21:49
Roadster, that is! Sau cum poti sa-ti ventilezi sangele dus la fierbere de varianta coupeÂ… Salonul Auto de la Los Angeles a marcat debutul acestui model foarte asteptat tot anul. Presedintele Aston Martin, dr. Ulrich Bez, a declarat: "Vantage V8



Roadster, that is! Sau cum poti sa-ti ventilezi sangele dus la fierbere de varianta coupeÂ…

Salonul Auto de la Los Angeles a marcat debutul acestui model foarte asteptat tot anul. Presedintele Aston Martin, dr. Ulrich Bez, a declarat: „Vantage V8 Roadster face din calatoriile cu acest gen de masina o experienta de neuitat, prin prisma faptului ca imbina ingineria de nivel inalt cu inovatia tehnologica si cu perfectiunea manufacturii.”

Intr-adevar, caroseria sublim proportionata, afisand o pozitie joasa, atletica, este foarte moderna, chiar daca poarta cu mandrie toate artificiile specifice (a se citi clasice) ale unui Aston Martin veritabil. Exteriorul de secol XXI este completat de interiorul magistral, pentru realizarea caruia s-au folosit cele mai bune materiale. De la pielea cusuta manual si caroseria lucrata asijderea, pana la modernul propulsor V8 – totul denota o exclusivitate pe care doar masinile cu pedigree o au. Aceste atuuri le detine si V8 Vantage coupe si e greu de crezut ca se poate realiza ceva mai exclusivist. Ei bine, se poate, mai ales pentru ca Roadster-ul nu a adoptat un pavilion rigid de dragul curentelor la moda, ci a ramas la clasica solutie textila, foarte eleganta. De altfel, un pavilion rigid n-ar fi fost o solutie viabila din cauza costurilor de productie foarte mari, mai ales ca Roadster se va produce in doar cateva sute (mii) de exemplare anual. Textil incoace, costuri incolo – pavilionul nu este deloc o piesa inginereasca expirata. Este, de fapt, unul dintre cele mai avansate mecanisme de acest gen. Compus din trei straturi de material, e complet automatizat, (de)capotarea rapind doar 18 secunde din viata proprietarului. Poate fi actionat si in mers, pana la o viteza de 50 km/h, iar luneta incorporata este din sticla. Marele merit al inginerilor rezida in faptul ca linia masinii n-a fost alterata, ramanand la fel de omogena ca si cea a coupe-ului. Singura pierdere se inregistreaza la capacitatea portbagajului, aceasta scazand de la aproape 300 de litri la 144.

Soferul si pasagerul beneficiaza de o pozitie foarte joasa, aproape de centrul de greutate al masinii. O astfel de pozitie – apanaj al masinilor de curse – este foarte importanta in receptarea corecta a feedback-ului pe care masina ti-l trimite cand ataci serpentinele in drum spre serviciu sau cand te relaxezi in weekend gonind pe circuit.

Vantage Roadster are un propulsor V8 de 4,3 litri, care dezvolta 380 CP si 409 Nm. Inginerii n-au fost siliti sa creasca puterea motorului, pentru ca decapotabila nu este mult mai grea. Cele 80 de kilograme in plus n-au alterat performantele dinamice ale masinii. Suta o prinde in exact 5 secunde, iar viteza maxima este de 280 km/h.

Transmisiile sunt doua la numar: o manuala clasica in sase trepte (furnizata de Graziano), respectiv una secventiala, tot cu 6 rapoarte, denumita Speedshift, care poate fi comandata de la padelele montate in spatele volanului.

Platforma folosita este celebra VH, folosita si de Vanquish. Construita din materiale exotice, cum ar fi aluminiul sau magneziul, dar si dintr-o serie de compozite, ea ofera bolidului britanic performante dinamice excelente si o rigiditate torsionala optima.

Vantage Roadster va fi produs in fabrica din Gaydon, langa Warwickshire, in Marea Britanie. Prezentarea din Statele Unite este normala, avand in vedere ca peste Ocean se cumpara cele mai multe cabriolete din lume. Totusi, cand va ajunge si in Europa, roadsterul va costa in jur de 90.000 de lire sterline.

Citeste mai mult in ProMotor