„Potrivit unei orientări jurisprudențiale majoritare, hotărârile consiliilor locale adoptate în vederea procedurii privind ridicarea vehiculelor staționate neregulamentar, constatarea și aplicarea contravențiilor sunt lovite de nulitate întrucât stabilesc și sancționează contravenții în domeniul circulației rutiere, domeniu reglementat de OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare”, arată Avocatul Poporului.
Potrivit aceluiași Avocat al Poporului, deciziile pentru sancționarea celor care încalcă legea circulației trebuie reglementate doar de Guvern, prin lege, nu de consiliile locale. Ceea ce înseamnă că șoferii pot obține în instanță anularea deciziilor de ridicare a mașinilor. Mai mult, cei care au plătit ca să-și recupereze vehiculele ar putea obține despăgubiri în justiție.
În Capitală, doar în sectoarele 1 și 6 se mai ridică autoturisme. În celelalte, reglementările similare fie au fost suspendate, fie nu s-a aplicat niciodată.
Șoferii bucureșteni ale căror mașini sunt ridicate plătesc o amendă către poliția locală, dar și o taxă suplimentară. Aceasta este între 200 și 600 de lei, dar poate fi și mai mare dacă mașina stă în parcul auto mai multe de 24 de ore. Banii se împart între primărie și firma care tractează.
În luna mai a.c., judecătorii Înaltei Curți de Casație și Justiție vor analiza sesizarea Avocatului Poporului, decizia devenind definitivă!