Avion de sosea – Saab 9-3

19 06. 2002, 12:03
Saab inlocuieste modelul 9-3. Cunoscut ca cel mai mic Saab si disponibil pana acum doar ca berlina in doua volume, noul Saab 9-3 ataca segmentul berlinelor medii sportive. Mercedes C-Klasse si BMW seria 3 au un nou concurent si au de ce sa se teama. Saab 9-3 marcheaza un mare pas inainte

Saab inlocuieste modelul 9-3. Cunoscut ca cel mai mic Saab si disponibil pana acum doar ca berlina in doua volume, noul Saab 9-3 ataca segmentul berlinelor medii sportive. Mercedes C-Klasse si BMW seria 3 au un nou concurent si au de ce sa se teama.

Saab 9-3 marcheaza un mare pas inainte pentru constructorul suedez aflat acum in marea famile General Motors. Din fericire, concernul american a pastrat neatinsa identitatea Saab. Astfel ca dupa succesul seriei 9-5, pe poarta uzinei din Trollhatan va iesi noul model 9-3. Cu un design exterior ce insipira miscare chiar si atunci cand masina sta nemiscata (sustine constructorul), noul Saab ataca segmentul berlinelor mediilor premium. Concurentii declarati sunt: BMW seria 3, Audi A4 si Volvo S60. Vanzarile vor debuta in septembrie pe plan international. Privit pentru prima data, impresioneaza silueta ce imita un coupe, cu parbriz si luneta foarte inclinate precum si consolele foarte scurte. Coeficientul aerodinamic reusit de Saab este de 0.28, valoare mai mult decat onorabila.

In comparatie cu predecesorul sau, noul Saab 9-3 ofera mai mult spatiu la interior pentru aproximativ aceleasi dimensiuni exterioare. In special pasagerii din spate sunt rasfatati. Latimea masinii a crescut cu 55 mm iar ampatamentul are acum 71 mm lungime.

Patru motorizari vor fi disponibile pentru noul model. Trei dintre ele sunt propulsoare din aluminiu de ultima generatie alimentate cu benzina, turboalimentate bineinteles, in buna traditie a casei suedeze. Toate trei au capacitatea cilindrica de doi litri si puteri cuprinse intre 150 CP si 210 CP. Primul poarta denumirea 1.8t dezvolta 150 CP la 5.500 rpm si atinge momentul maxim de 240 Nm la 2.500 rpm. Urmatorul pe lista este 2.0t, dezvolta 175 CP tot la 5.500 rpm si 265 Nm la 2.500 rpm. Cel mai performant motor este 2.0T ce dezvolta 210 CP la 5.500 rpm si impresionanta 300 Nm la 2.500 rpm. Pentru cei care doresc economie exista si un motor diesel de 2.2 TiD de 125 CP la 4000 rpm si 280 Nm la 1500 m.

Noul Saab a fost gandit pentru si in jurul soferului sustine constructorul. Manevrabilitatea a fost amplificata, masina „comunicand” cu soferul. Suspensia contribuie la o tinuta de drum exemplara. Puntea spate „ReAxs” are o caracteristica de directie pasiva, care permite rotii spate sa vireze tocmai pentru a imbunatatii tinuta de drum pe viraje.

Electronica este la loc de cinste. ESP (electronic stability program), EBD (electronic brake distribution), CBC (cornering brake control) si TCS (traction control system) sunt sistemele pe care le vom gasi pe Saab 9-3. Aceste sunt de fapt programul electornic de stabilitate, distributia electronica a fortei de franare, sistarea directiei pe viraje si controlul tractiunii.

Toata gama de motoare a fost gandita de Saab si General Motors pentru a oferi conducatorului de Saab putere, rafinament si cuplu la valori sportive. Toate propulsoarele folosesc tehnologie de ultima ora fiind construite din aluminiu si sunt gestionate de sistemul electronic Trionic 8. In ceea ce priveste transmisiile, Saab ofera doua cutii manuale cu cinci si sase trepte precum si o cutie automata de viteze adaptiva cu cinci trepte si sistem de selectie manual al treptelor Saab Sentronic cu optiune pentru comenzi pe volan.

Numeroase gadgeturi completeaza in mod fericit noul model: alarma, senzor de parcare, stergatoare cu senzor de ploaie si sistem de climatizare cu control automat. Senzori simt cum cad razele soarelui sau umbra pe masina si ajusteaza in consecinta fluxul aerului conditionat din interior. Saab 9-3 este primul automobil ce integreaza tehnologia Bluetooth. Specifica telefoanelor mobile si notebook-urilor de ultima generatie acesta tehnologie permite interconectarea acestor terminale cu automobilul fara ajutorul firelor, folosind o emisie radio de joasa frecventa.

Nivelele de finisare sunt in numar de trei si poarta numele de „Linear”, „Arc” si „Vector”. Mai exista si varianta Aero, cel mai performant model din gama cu sasiu sport, elemente de caroserie speciale si motor de 210 CP.

Interiorul a fost gandit in jurul soferului. Plansa de bord este luminata in verde, elementele tipice Saab fiind la locul lor. Astfel, vitezometrul gradat inegal si functia Night Panel, ce permite stingerea unor ceasuri din bord, s-au pastrat.

Sursa: www.autoshow.ro