Agenția Națională de Transplant (ANT) este nevoită, astfel, să transporte organele cu TAROM, dar chiar și așa, biletele de avion costă mai puțin decât transportul cu avioanele Școlii Superioare de Aviație, cu care nu s-a mai zburat în ultima perioadă.
„Țotuși, avantajul la avioanele Școlii Superioare de Aviație erau legate de faptul că acestea se aflau la dispoziția echipelor de transplant, în timp ce la TAROM echipa de transplant era la dispoziția companiei pentru că trebuie să se încadreze în orele de decolare”, a mai precizat dr.Victor Zota, coordonatorul ANT, pentru ziarulring.ro.
Accidentul aviatic din Munții Apuseni, când zborul RFL111 al Școlii Superioare de Aviație Civilă s-a prăbușit, a avut loc la 20 ianuarie 2014.
Atunci, avionul YR-BNP de tip Britten-Norman BN-2A-27 Islander a executat o aterizare forțată în Munții Apuseni, la o altitudine de circa 1400 m, lângă localitatea Petreasa, la limita dintre județele Cluj și Alba.
Avionul, pilotat de Adrian Iovan, transporta o echipă de cinci medici de la București la Oradea, pentru o prelevare de organe.
În accident, au murit pilotul și studenta la medicină Aurelia Ion, iar copilotul și patru medici au fost răniți.