Auto-stimulatorul cardiac
Este clar ca orice caracterizare am folosi pentru aceasta masina, ar mai fi loc pentru multe alte remarci laudative. Mercedes CLK este oricum un produs exceptional. Semnatura AMG deja garanteaza performanta. Dar daca se adauga si titulatura DTM, lucrurile trec in domeniul superlativului. Pentru unii poate este de ajuns sa spunem ca viteza maxima ajunge la 320 km/h, iar sprintul de la 0 la 100 km pe ora dureaza doar 3.9 secunde.
Este posibil asa ceva pentru o masina de strada? Sau mai bine zis, care strada, mai degraba un circuit inchiriat la sfarsitul saptamanii de unul dintre cei 100 de fericiti posesori ai lui CLK DTM AMG. Asta pentru ca seria este limitata si oricum vorbim mai mult despre un exercitiu de imagine, o masina pentru colectionari si nu pentru uzul zilnic, nici macar al unui miliardar.
Dincolo de etichete pompoase si aer exclusivist, ne aflam in fata unei adevarate bestii mecanice, hranita de V8-ul de 5.5 litri preparat de AMG pentru a „scoate” 582 CP si 800 Nm. Deci cu CV-ul cifrelor nu sta deloc rau! Cutia de viteze automata cu cinci trepte aduce cu sine o doza de magie a curselor de circuit.
Timpul de schimbare al treptelor prin intermediul padelelor de pe volan s-a diminuat atat de mult, incat constructorul garanteaza o uluire completa a soferului. Modificarile nu se reduc doar la grupul motopropulsor, pentru ca sistemele de franare si suspensie trebuie sa se afle cel putin la acelasi nivel. S-a adoptat o solutie derivata din DTM si in general din compettiile de turisme, cu amortizoare si arcuri reglabile.
Puntea spate a fost modificata pentru a putea face loc noilor brate de suspensie, arborilor planetari cu diametru marit si diferentialului cu alunecare limitata. Se adauga sistemele electronice de siguranta activa: Acceleration Skid Control, ASR si ESP, care include ABS-ul. Optional sunt disponibile pneuri Dunlop (partenerul Mercedes pentru DTM) cu dimensiunea 225/35 R19 pentru puntea fata si 285/30 R20 pentru spate. Jantele din aliaj, cu spite duble, sunt dezvoltate si oferite exclusive pentru CLK DTM AMG. Pe langa rolul estetic indubitabil, acestea asigura si o ventilatie corespunzatoare discurilor de frana. Si pentru ca AMG nu se incurca cu jumatati de masura, a dezvoltat un nou sistem de franare, etrierele avand sase, respectiv patru pistonase pentru puntile fata si spate.
Filozofia curselor se respecta si in habitaclu, cei doi pasageri dispunand de scaune din fibra de carbon semnate AMG, centuri de siguranta cu patru puncte de prindere si volan imbracat in piele de caprioara. Panourile usilor ca si multe alte elemente din interior sunt fabricate tot din fibra de carbon, in vreme ce tabloul de bord imprsioneaza cu vitezometrul gradat pana la 360 km/h.
Punctele de atractie continua si pe consola centrala, finisata in carbon, unde se intalneste butonul pentru pornirea motorului si o placuta cu numarul limitat din seria de 100. De ceea ce trebuie sa fie siguri viitorii proprietari – pentru ca foarte putini vor atinge limitele masinii – sunt calitatea, fiabilitatea si siguranta tipice unui Mercedes. Toate exemplarele CLK DTM AMG vor fi asamblate manual, intr-un process de colaborare intre Mercedes-AMG GmbH si H.W.A. GmbH, una dintre cele mai de succes echipe din campionatul de turisme, din toate timpurile.
Tot H.W.A GmbH este responsabila si pentru dezvoltarea noilor versiuni C-Klasse care vor alerga in DTM. Revenind la CLK DTM AMG, primele exemplare din seria limitata de 100 de bucativ or fi vandute in toamna acestui an. Mercedes-AMG GmbH se va ocupa de marketing, comercializare si activitatile de service. Pretul de achizitie nu a fost inca anuntat, dar cu siguranta nu va reprezenta un impediment pentru viitorii clienti. Si credem ca unii vor ramane cu banii in mana pentru ca nu a mai fost loc pe lista. Apropos, aveti vreun loc de vanzare?
Autoshow