Peste 41 de milioane de americani au urmarit la televizor ceremonia de decernare a Premiilor Oscar, cu doua milioane mai puțin decît anul trecut, transmite BBC online, citînd datele furnizate de Nielsen Media Research.
Evenimentul care a durat trei ore, mai puțin decît în alți ani, a fost urmarit de 41,5 milioane de americani, cu 5% mai puțin decît în 2004.
Aceasta înseamna ca Oscarurile au fost urmarite de 43% dintre persoanele care aveau televizorul deschis la acea ora și în 39,6% din gospodariile cu un televizor.
Producatorii au sperat sa atraga un public mai numeros și mai tînar încredințîndu-i prezentarea evenimentului actorului de comedie Chris Rock. În ciuda acestui lucru, audiența Oscarurilor în rîndul tinerilor a scazut cu 3% în loc sa creasca. De altfel, prestația lui Rock a primit cronici împarțite, majoritatea presei considerînd-o însa sub așteptari.
Specialiștii atribuie scaderea audienței ceremoniei faptului ca „Million Dollar Baby” nu a atras masele la fel de mult ca „Stapînul inelelor: Întoarcerea regelui” cu un an în urma.
Recordul de audiența este deținut de ediția din 1998 a premiilor, în cadrul careia „Titanic” a obținut 11 statuete. Evenimentul a atras atunci 55,2 milioane de telespectatori.
Pragul de jos a fost atins în 2003, cînd numai 33 de milioane de americani au urmarit Oscarurile, restul preferînd sa se uite la știri despre razboiul din Irak, care abia începuse.
În ciuda variațiilor, Oscarurile sînt evenimentul cel mai urmarit al anului. Comparativ, Globurile de Aur au avut doar 16,8 milioane de telespectori în ianuarie, iar Premiile Grammy de anul acesta 18,8 milioane.
Un reprezentant al ABC, care a transmis Oscarurile cu un decalaj de cîteva secunde, a anunțat ca aproape 70 de milioane de persoane au urmarit Oscarurile la un moment sau altul, timp de cel puțin șase minute.
Mediafax