Au crescut vanzarile de Dacii
„Alaturi de Renault Samsung Motors, divizia sud-coreeana a grupului, marca Dacia și-a confirmat performanțele pozitive și a contribuit la avansul de 4,1% al vînzarilor Renault în afara Europei Occidentale, înregistrat în pofida crizei de pe piețele turca și argentiniana”, se precizeaza în comunicatul Renault.
În ansamblu, constructorul francez a vîndut peste 1.280.000 de automobile și autovehicule utilitare, cifra în creștere cu 1,3% în raport cu primul semestru al anului 2001. Pe piața vest-europeana, aflata în scadere cu 4,8%, compania și-a menținut poziția de lider, cu o cota de 11,5% din totalul vînzarilor.
În Europa Centrala, Renault a urcat, în ultimii doi ani, de pe locul al cincilea pe poziția a doua în clasamentul celor mai bine vîndute marci de automobile, ca urmare a adaptarii ofertei la condițiile din regiune.
Astfel, în perioada ianuarie-iunie, vînzarile Renault în Europa Centrala au fost de 54.630 de unitați, cu 7,7% mai ridicate, în contextul unei piețe în scadere cu 8,3% comparativ cu intervalul similar din anul precedent. Numai în România, marca Renault, lider pe piața vehiculelor importate, a ocupat locul al treilea pe ansamblul pieței, cu vînzari de 3.864 de unitați, în creștere cu 21%, corespunzînd unei cote de 7,4% din totatul vînzarilor.
Performanțele din regiune se explica prin succesul modelelor Clio, care a înregistrat vînzari de peste 11.300 de unitați, în urcare cu 14%, Megane, cu 10.612 automobile comercializate, nivel desemnînd un avans de 6,1%, respectiv Laguna, care a consemnat o cifra a vînzarilor de mai mult de 5.200 de unitați, în creștere cu 557%.
În Europa de Est și Rusia, vînzarile Renault s-au majorat cu 11,5% fața de primul semestru al anului trecut, numai pe piața rusa marca franceza înregistrînd un progres de 65%, pîna la 3.758 de automobile vîndute.
Sursa: www.mediafax.ro