Atacul bavarez

18 07. 2002, 14:32
De ceva vreme la uzinele constructorului BMW a inceput sa bata vantul innoirii, efectul concretizandu-se in iminenta aparitie a unor noi generatii de modele. Primul segment care a beneficiat de o reimprospatare menita sa-i pastreze statutul pe piata este cel al roadsterelor, unde


De ceva vreme la uzinele constructorului BMW a inceput sa bata vantul innoirii, efectul concretizandu-se in iminenta aparitie a unor noi generatii de modele.

Primul segment care a beneficiat de o reimprospatare menita sa-i pastreze statutul pe piata este cel al roadsterelor, unde popularul Z3 va fi inlocuit de un nou model, numit Z4. De asemenea, seria 5 isi va schimba generatia, pentru a face fata cu succes noului E-Klasse. Pentru ca a fost primul care va beneficia de schimbari importante, sa analizam segmentul roadsterelor. Cu un design bazat pe cel al conceptului X-Coupe, prezentat anul trecut la Salonul Auto de la Detroit, Z4 va trebui sa duca mai departe traditia pe care o mosteneste de la Z3.

Chiar daca se observa o restilizare a profilului, Z4 aminteste vizibil la acest capitol de predecesorul sau. Garda la sol mica, aspectul barei de protectie fata si a celei spate, forma farurilor si a stopurilor, designul grilei radiatorului si dispunerea celor doua tevi de evacuare ii dau o infatisare sportiva si mai agresiva fata de cea a lui Z3. In comparatie cu Z3, noul roadster al constructorului bavarez va fi mai lat cu 10 cm si mai greu cu 100 kg.

In ceea ce priveste motorizarile, Z4 va avea o gama variata de propulsoare printre care va figura mai mult ca sigur si un diesel. Motorizarea de top a acestui roadster va fi binecunoscutul motor de 3 litri cu 6 cilindri in linie ce dezvolta o putere maxima de 231 CP. La motoarele alimentate cu benzina intalnim un 2.5 litri si 193 CP, un 2.2 litri cu o putere de 170 CP si un 2 litri capabil de o putere maxima de 142 CP.

Cat despre diesel, constructorul bavarez nu a lasat sa se afle prea multe informatii, insa noi am descoperit ca acesta va fi un urmas al motorului de 1.8 litri cu 4 cilindri in linie ce echipeaza in prezent automobilele seriei 3.

Vom avea ocazia sa vedem daca Z4 este un urmas demn al lui Z3 in aceasta toamna la Salonul Auto de la Paris cand BMW il va lansa in premiera mondiala. Din pacate, si noi ca toti ceilalti europeni va trebui sa ne multumim pentru moment doar cu atat pentru ca vom putea achizitiona un Z4 abia in 2003. Mai fericiti decat noi vor fi americanii, care pana la sfarsitul acestui an vor gasi la dealerii BMW noul roadster.

Daca de lansarea lui Z4 ne mai despart doar cateva luni, nu se poate spune acelasi lucru si despre seria 5, care va fi prezentata abia in luna septembrie a anului viitor cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt, dupa sapte ani de la lansarea generatiei anterioare. Cum pana atunci mai este destul de mult timp, ne vom satisface curiozitatea aruncand o privire asupra datelor pe care le-am descoperit.

Cand privesti o innoire a unui model incerci sa vezi daca designul mai este influentat de aceleasi note ca si cel precedent. Ei bine, la noua serie 5 nu este cazul. Am privit cu atentie exteriorul si am descoperit ca intregul design se bazeaza pe o incercare reusita de a imbina liniile sobre pe care le intalnim la seria 7 cu cele pe care le intalnim la coupeuri. Declaratiile facute de Chris Bangle, designerul sef al celor de la BMW ne-au confirmat acest lucru si ne-au oferit o explicatie a motivului pentru care s-a optat pentru acest mixaj: „S-a dorit crearea unui aspect modern si agresiv”.

In ceea ce priveste deosebirile de talie intre noua generatie si cea anterioara vom observa ca noua serie 5 va avea ampatamentul mai lung cu 50 mm si ca datorita sasiului din aluminiu va deveni mai usoara cu 45 kg, ajungand sa cantareasca 1440 kg.

La capitolul propulsoare, noua serie 5 va beneficia de doua mari noutati. Prima se refera la un motor mult mai puternic cu care va fi echipat modelul 530 si a doua la mult asteptatul motor V10 cel care va anima viitorul M5. BMW 530 va fi echipat cu un motor de 3 litri biturbo, contrar traditiei constructorului bavarez.

Echipat cu acest motor, 530 va atinge o viteza maxima de 250 km/h si va ajunge sa accelereze de la 0-100 km/h in 5.5 secunde multumita puterii maxime de 380 CP, doar cu 20 de CP mai putin decat are in prezent propulsorul lui M5. In plus, soferul unui astfel de automobil va beneficia de sistemul iDrive precum si de sistemul Dynamic Drive preluat de la seria 7.

Cei care vor dori sa se bucure de performantele lui M5 la un pret mai scazut, pot opta pentru modelul 530 care se apropie de calitatile celebrului bavarez, dar care este estimat la 80.051 euro, acest pret fiind mai mic cu 7698 euro decat cel al unui M5. Audi S6 si Jaguar S-Type R sunt automobilele cu care va concura indeaproape BMW 530.

V10-le de 5.5 litri ce dezvolta o putere maxima de 500 CP este propulsorul ce va face din M5 un automobil si mai ravnit de iubitorii masinilor puternice mai ales ca cei de la BMW au avut grija sa aplice in realizarea lui aproape toata experienta pe care au acumulat-o in Formula 1.

Vom vedea dupa lansarea lor daca cu Z4 si noua serie 5 cei de la BMW au reusit sa adapteze cateva din cele mai populare modele la noile cerinte ale pietei.

Dupa prezentarea noii generatii a seriei 5 si a roadsterului Z4 vom asista practic la o avalansa de noi modele bavareze pe piata. In 2003 vom avea parte pentru prima data in ultimii 14 ani de o noua serie 6, care va deveni ruda cu noua serie 5 prin preluarea de la aceasta a sasiului si a motorului V10.

Succesul inregistrat cu modelul X5 l-a determinat pe constructorul bavarez sa realizeze un automobil cu dimensiuni mai reduse pentru a calca pe urmele acestuia. Noi speram sa-l vedem pe micutul X3 pe sosea cel tarziu in 2005. Ofensiva germana va mai fi sustinuta si de noua serie 1, realizata pentru a concura cu celebrul Volkswagen Golf.

Sursa: www.autoshow.ro