Aston Martin DB9
Chiar daca DB7 era o masina sublima din punct de vedere estetic, a fost tradata de calitatea slaba a asamblarii si de faptul ca, in prima faza, motorul era un banal 6 in linie dotat cu compresor.
Ei bine, de data asta, Aston joaca foarte tare si ridica stacheta la capitolul materiale, asamblare si un promitator V12 de 6 litri si 450 CP.
Va bagati la o tura?
Responsabil pentru linia „criminala” este Henrik Fisker, care a reusit un veritabil tur de forta, aducand designul Aston Martin in secolul 21 fara sa piarda nimic din exceptionala mostenire genetica a firmei din Newport Pagnell. Grila clasica precede traditionala capota lunga, iar aripile fata adapostesc cunoscutele aerisiri, trade-mark al firmei.
Profilul extrem de fin si de gratios este atat de fluent, de parca ar fi fost desenat dintr-o singura tusa, intr-un moment de inspiratie maxima a lui Fisker, si totul se termina cu un spate debordant, care inglobeaza perfect stopurile si se lipseste complet de bara de protectie.
Masina e atat de frumoasa, incat te si gandesti daca nu cumva e mai potrivita pentru o femeie energica, decat pentru un barbat hotaratÂ…
Stau si o admir fara sa pot sa-mi dezlipesc privirea de la ea si ma surprind, pentru prima data in viata mea, punandu-mi serios intrebarea ce as alege, Ferrari sau Aston?
Fata de tumultuoasele italiene, extrovertite si nabadaioase, bijuteriile Coroanei par dintr-o alta lume, in care luxul se trateaza cu o infinita atentie, dozat la milimetru, ca pentru o desfatare stiintifica. Practic, cu cat te uiti mai mult la ea, cu atat te cucereste mai mult.
Timid dar nerabdator, intru – sau mai bine zis cobor – in cockpit, unde ma asteapta o surpriza de proportii. Chiar si asa carcotas cum ma stiti, raman cu gura cascata (desi mai este pana la schnitzel-ul din testul urmator…) si cu greu imi pot ascunde entuziasmul TOTAL! Interiorul este superb, kolosal, extrem de primitor si de modern. Puritatea designului este halucinanta, iar calitatea materialelor si a asamblarii este superlativa, la ani-lumina de unele creatii italiene sulfuroase.
Se vede ca, de cand apartine marii familii Ford, Aston a beneficiat de consultanta din partea expertilor nordici ai lui Volvo, care si-au dat cu presupusul in ceea ce priveste siguranta pasiva si standardele de calitate finala a habitaclului.
Citeste mai mult in ProMotor