Aston Martin DB9

25 01. 2006, 12:22
Ca regula generala, modelele Aston Martin sunt extrem de apetisante si de reusite ca design, iar mie personal imi insufla mai mult spirit british decat "five oÂ’clock tea", fie el cu lapte sau ba. Aparut in 2004, superbul DB9 este primul Aston dezvoltat integral (fara sa imprumute

Ca regula generala, modelele Aston Martin sunt extrem de apetisante si de reusite ca design, iar mie personal imi insufla mai mult spirit british decat „five oÂ’clock tea”, fie el cu lapte sau ba. Aparut in 2004, superbul DB9 este primul Aston dezvoltat integral (fara sa imprumute subansamble Jaguar, ca in cazul lui DB7) sub autoritatea Ford, cea care practic i-a salvat pe insulari de la un nu foarte demn faliment si le-a oferit – thankÂ’s God – o pace financiara care sa le permita sa rafineze in continuare mostenirea genetica lasata de precedentele modele DB.

Chiar daca DB7 era o masina sublima din punct de vedere estetic, a fost tradata de calitatea slaba a asamblarii si de faptul ca, in prima faza, motorul era un banal 6 in linie dotat cu compresor.

Ei bine, de data asta, Aston joaca foarte tare si ridica stacheta la capitolul materiale, asamblare si un promitator V12 de 6 litri si 450 CP.

Va bagati la o tura?

Responsabil pentru linia „criminala” este Henrik Fisker, care a reusit un veritabil tur de forta, aducand designul Aston Martin in secolul 21 fara sa piarda nimic din exceptionala mostenire genetica a firmei din Newport Pagnell. Grila clasica precede traditionala capota lunga, iar aripile fata adapostesc cunoscutele aerisiri, trade-mark al firmei.

Profilul extrem de fin si de gratios este atat de fluent, de parca ar fi fost desenat dintr-o singura tusa, intr-un moment de inspiratie maxima a lui Fisker, si totul se termina cu un spate debordant, care inglobeaza perfect stopurile si se lipseste complet de bara de protectie.

Masina e atat de frumoasa, incat te si gandesti daca nu cumva e mai potrivita pentru o femeie energica, decat pentru un barbat hotaratÂ…

Stau si o admir fara sa pot sa-mi dezlipesc privirea de la ea si ma surprind, pentru prima data in viata mea, punandu-mi serios intrebarea ce as alege, Ferrari sau Aston?

Fata de tumultuoasele italiene, extrovertite si nabadaioase, bijuteriile Coroanei par dintr-o alta lume, in care luxul se trateaza cu o infinita atentie, dozat la milimetru, ca pentru o desfatare stiintifica. Practic, cu cat te uiti mai mult la ea, cu atat te cucereste mai mult.

Timid dar nerabdator, intru – sau mai bine zis cobor – in cockpit, unde ma asteapta o surpriza de proportii. Chiar si asa carcotas cum ma stiti, raman cu gura cascata (desi mai este pana la schnitzel-ul din testul urmator…) si cu greu imi pot ascunde entuziasmul TOTAL! Interiorul este superb, kolosal, extrem de primitor si de modern. Puritatea designului este halucinanta, iar calitatea materialelor si a asamblarii este superlativa, la ani-lumina de unele creatii italiene sulfuroase.

Se vede ca, de cand apartine marii familii Ford, Aston a beneficiat de consultanta din partea expertilor nordici ai lui Volvo, care si-au dat cu presupusul in ceea ce priveste siguranta pasiva si standardele de calitate finala a habitaclului.

Citeste mai mult in ProMotor