Arta motivarii

Apropo.ro / 18.12.2001, 13:34
Arta motivarii
Omul prin natura sa este "egoist" si ne place sau nu trebuie sa recunoastem ca dorim tot felul de lucruri de la cei din jurul nostru. Ne dorim atentie, prietenie, sa fim apreciati sa fim acceptati. In plan personal ne dorim afectiune, omul de afaceri isi doreste sa castige cu ajutorul celorlalti,


Omul prin natura sa este „egoist” si ne place sau nu trebuie sa recunoastem ca dorim tot felul de lucruri de la cei din jurul nostru. Ne dorim atentie, prietenie, sa fim apreciati sa fim acceptati. In plan personal ne dorim afectiune, omul de afaceri isi doreste sa castige cu ajutorul celorlalti, agentul de vanzari sa vanda produsele, managerul isi doreste loialitate, productivitate si/ sau cooperare iar angajatul isi doreste recunoscute meritele si increderea din partea sefului.

Cu totii ne dorim reusita atat pe paln personal cat si profesional, insa de foarte multe ori uitam ca acest lucru depinde in foarte mare masura si de cei din jurul nostru, de cei cu care interactionam.

Modul in care creezi continuitate si consolidezi relatiile interumane iti poate „asigura” succesul sau esecul personal.

In ultimul timp termenul motivare a fost folosit mult excesiv si de foarte multe ori neadecvat.

„Motivatia este a da oamenilor ceea ce au nevoie, cand au nevoie atat in ce priveste slujba lor dar si viata personala.” De aceea, motivatia ca proces este deseori complicat . Acest proces este alcatuit din trei etape care deriva una din celalta. Analiza motivatiei, prima etapa este acea perioada in care iti cunosti si te apropii de oameni, intelegi comportamentul fiecaruia si mai ales incerci asculti. Altfel spus trebuie sa gasesti acele parghii care genereaza energia creatoare a fiecaruia si puterea de a depasi momentele mai dificile.

A doua etapa , construirea motivatiei , este un alt proces la fel de laborios ca si primul. As mentiona aici pe langa stabilirea sistemului de recompense si crearea unei culturi organizationale bine structurate factori foarte importanti cum ar fi atitudinea managerului fata de angajati, incurajarea initiativei si/sau creativitatii ,foarte cunoscutul concept de teamworking precum si incurajarea unei comunicari eficiente si deschise.

Si in sfarsit a treia etapa a acestui proces obtinerea de rezultate maxime include elemente de prevenire a demotivarii, atitudinea fata de anagajatii demotivati, evaluarea performantelor, promovarea etc.

In domeniul asigurarilor de viata unde se lucreaza cu oameni pentru oameni motivatia poate deveni factor decisiv pentru succesul fiecarui agent si implicit pentru succesul companiei. Intr-un domeniu atat de solicitant orice alt factor extern poate influenta performantele agentilor si managerilor lor. De aceea motivatia ca proces este o preocupare continua a managementului Commercial Union Asigurari de Viata. Incercam sa luam in considerare noile tendinte in motivarea personalu;lui cum ar fi de exemplu trecerea de la motivarea in sine la prevenirea demotivarii si de la motivarea prin bani la alte moduri de motivare, asa numitele tehnici de motivare „soft”.

Am vazut cum laudele sincere adresate unui anagajat pot crea acea stare de multumire si fericire care lipseste multor angajati. Un simplu multumesc poate consolida increderea unui angajat in fortele sale. [ autor: Catalin Mitu Director de Vanzari si Marketing Commercial Union ]