„La Ferrari sono io!’ a spus Claudio Castiglioni la expozitia de anul trecut de la Milano. Comparatia cu celebra marca de automobile nu este deloc deplasata deoarece atat MV Agusta cat si Ferrari sunt marci premium, pentru cumparatori cu un anumit profil din care primordiale sunt puterea financiara, pasiunea pentru sporturi cu motor, nevoia de adrenalina si recunoasterea valorilor.
Daca productia s-ar fi limitat la un total de doar cateva mii de bucati anual, cuprinzand in majoritate serii limitate si editii speciale de pana la 300 de bucati poate ca nobilul Castiglioni s-ar fi comparat cu Lamborghini.
Scrisoarea de intentie prin care se va stabili un parteneriat cu Proton a fost un balon de oxigen pentru fabrica din Schiranna. Anul acesta planurile sunt remarcabile, 7 000 MV Agusta fiind maximul productiei, limita dictata deocamdata de ratiuni fizice.
Viitor stralucit
Poate vi se pare putin dar nu uitati ca sub acelasi acoperis se vor produce 15 000 unitati Husqvarna la care se adauga peste 8 000 de Cagiva. Nume mari, cu istorie, sunt inca in holdingul MVAgusta. Altele, ca Ducati sau Moto Morini au fost sacrificate pe altarul politicilor comerciale.
Daca cititi istoria activitatii lui Claudio Castiglioni veti afla practic istoria motociclismului in Italia. Palmaresul echipelor MV Agusta cuprinde peste 37 de Campionate Mondiale la diferite clase castigate de piloti ca Mike Hailwood, Giacomo Agostini, Phil Read si Barry Sheene. Experienta in curse si-a spus cuvantul si in productia „civila”, seria de aur de acum fiind oricand gata de intrecere.
La fel si MV Agusta F4 S 1+1 care este descendenta directa din Serie Oro. Apelativul 1+1 se refera la posibilitatea de a lua pasager, a doua sa fiind mascata de designul cozii. Vi se pare ca arata exceptional? E desenata de Massimo Tamburini, un maestru al artei ce a realizat aceasta sculptura din otel, magneziu si fibra de sticla.
Designul este inconfundabil, specific scolii italiene, caracterul sportiv fiind subliniat de linii fluide ce pornesc din partea frontala si se termina intr-o coada supla, o opera de arta in sine. Numeroasele prize de aer (de admisie sau de evacuare), forma parbrizului, a oglinzilor retrovizoare, a rezervorului si a seii pasagerului parca sunt sculptate de trecerea aerului in viteza, asemeni unei stanci din varf de munte in bataia vantului.
Farul de forma unui diamant se incapataneaza sa nu fie macinat de frecarea cu aerul ce lasa prin actiunea sa doua canale simetrice de-o parte si de alta pana sub cele doua „chihlimbare” ce ascund semnalizatoaele de directie. De cealalta parte a semnalizatoarelor se afla oglinzile retrovizoare, de o forma neconventionala. Suprafata plata a mastii farului, lata si inclinata, continuata in acelasi plan cu parbrizul au ca intentie marirea fortei de apasare a motocicletei la viteze mari. Inaltarea subtila a parbrizului pe linia mediana face ca aerul sa fie aruncat peste casca pilotului.
Aerodinamicitate
Pilotul, stapanul cailor putere, face parte integranta din motocicleta. Casca este prelungirea parbrizului, antebratele stau pe langa rezervor, picioarele sunt aparate de carena iar spatele face corp comun cu coada motocicletei.
Tot ansamblul motocicleta-motociclist parca pluteste, partea frontala romboidala transformandu-se treptat spre spate intr-o sectiune triunghiulara cu varful orientat in jos. Distanta intre axe de 1398mm si inclinatia furcii de 241, combinate cu forma aerodinamica dau o conotatie 100% racing.
Suspensiile anterioare sunt luate de la Showa si ca sa se asorteze, s-au montat si etriere Nissin, realizate special pentru MV Agusta. Intresant ca o motocicleta Italiana foloseste piese japoneze in locul unor marci italiene celebre ca Brembo sau Marzocchi dar la o privire mai atenta observam ca MV Agusta este singurul producator italian ce construieste motociclete de patru cilindrii in linie.
Motorul in sine este o piesa interesanta ce face ca, impreuna cu cutia de viteze cu sase rapoarte, sa dezvolte o viteza maxima in treapta I-a la 13 300rpm de 115km/h.
Va las placerea de a descoperi singuri, intr-un drive test, sunetul motorului scos prin cele patru tuburi de orga bisericeasca. Va asigur ca suna dumnezeieste si zboara pe asfalt ca un inger.
Autoshow