Aro se asambleaza in Brazilia
Grupul brazilian Samambaia și compania americana Lacaro Auto Distributors au format o societate mixta care va asambla autovehicule ARO în Brazilia.
Societatea, care se va numi Cross Lander, a semnat un acord de transfer de tehnologie cu ARO și va începe, la sfîrșitul lunii iulie, sa monteze subansamble pentru modelul de autovehicul utilitar ARO 24 în cadrul unui centru de producție din localitatea Manaus, din statul Amazonia.
Aceeași uzina a fost utilizata de compania braziliana Gandini, importator al autovehiculelor Kia Motors, pentru a asambla camionete Besta, pe perioada anului 1994.
Modelul ARO 24 va fi redenumit pentru piața braziliana, noua titulatura urmînd sa fie CL-244. Pentru acest proiect, Cross Lander va investi 32 de milioane de dolari, capacitatea anuala de producție a fabricii fiind de 3.000 de unitați. Asamblarea autovehiculelor ARO în Brazilia se va desfașura sub supervizarea unor ingineri români, pîna la sfîrșitul acestui an fiind estimata o producție de circa 800 de unitați.
Aproximativ 70% dintre componentele care vor fi utilizare la asamblarea CL-244 vor fi produse în Brazilia, printre acestea numarîndu-se motoarele sub licența companiei americane International, cu o capacitate de 2,8 litri, motoare turbodiesel Maxion, cutii de viteza/transmisie Eaton, baterii Moura, componente ale sistemului de direcție marca TRW, și anvelope Pirelli. Caroseria și șasiul vor fi importate din România.
Potrivit unui comunicat al noii companii Cross Lander, autovehiculele CL-244 vor fi disponibile în trei versiuni: vehicul utilitar cu patru uși, camioneta cu patru uși și decapotabila.
Jumatate din producția Cross Lander va fi exportata în Statele Unite, prin intermediul partneriatului cu Lacaro Auto Distributors, companie care a mai distribuit și în trecut autovehicule ARO în emisfera vestica, dar este pentru prima data cînd va aduce aceasta marca pe piața americana, precizeaza just-auto.com. De asemenea, Cross Lander analizeaza posibilitatea de a exporta aceste autovehicule și pe alte piețe din America de Sud.
Pe de alta parte, dupa lansarea CL-244, compania braziliana are în vedere începerea, din luna septembrie, a producției unui nou model, bazat tot pe structura ARO 24, care se va numi CL-330. Aceasta a doua lansare va avea loc în cadrul Salonului Internațional Auto de la San Paulo, a carui deschidere va avea loc pe data de 10 octombrie.
Bazele contractului dintre ARO și Cross Lander au fost puse la sfîrșitul lunii ianuarie, la Cîmpulung, data la care președintele societații braziliano-americane, Julio Albertoni și vicepreședintele companiei, John Perez, au declarat ca producția uzinei de la Manaus va începe în luna iunie, se arata în comunicatul Cross Lander. Cei doi oficiali au precizat, cu același prilej, ca centrul de producție va avea o capacitate anuala de 12.000 de unitați, nivel care va putea fi atins în doi ani de la începerea activitații. Albertoni este cel de-al doilea mare acționar al filialei KIA Motors din Brazilia și, de asemenea, proprietarul celui mai mare producator de ambarcațiuni Bayliner Boats din afara Statelor Unite.
Potrivit directorului general al ARO SA, Aurel Dordea, acesta este cel mai important contract semnat vreodata de societate. „Contractul este foarte important, datorita faptului ca linia de montaj ARO din Brazilia va constitui baza de producție pentru automobilele ARO care vor fi livrate pentru întreg continentul american”, a afirmat Dordea.
La sfîrșitul lunii mai, ARO a livrat firmei Cross Lander 36 de caroserii complet echipate de ARO 244, acestea facînd parte din prima comanda de 72 de bucați, precizeaza un comunicat al societații ARO Cîmpulung. „Din luna iulie, ritmul livrarilor catre partenerul brazilian va crește la 132 de colecții lunar, atît din modelele ARO 244, cît și ARO 330”, se mai arata în comunicat.
Sursa: www.mediafax.ro