Arma secreta Ferrari

Apropo.ro / 28.03.2002, 10:09
Arma secreta Ferrari
Masina pe care Schumi o va folosi în Brazilia are radiatoare asemanatoare cu cele folosite la navele spatiale, un scaun revolutionar, cutie si motor noi În urma presiunilor facute de Michael Schumacher, un monopost F2002 a fost transportat în Brazilia (pazit de nu mai putin de 40 de oameni),

Masina pe care Schumi o va folosi în Brazilia are radiatoare asemanatoare cu cele folosite la navele spatiale, un scaun revolutionar, cutie si motor noi

În urma presiunilor facute de Michael Schumacher, un monopost F2002 a fost transportat în Brazilia (pazit de nu mai putin de 40 de oameni), el urmînd a fi pilotat de german. Barrichello se va afla tot la volanul unei masini de anul trecut. Masura scuderiei de a arunca în lupta o masina noua pe o pista valurita, pe care se ating temperaturi de 40 de grade Celsius, este riscanta. Jean Todt a declarat însa ca „în teste, F2002 a demonstrat ca este rapida si rezistenta”, iar Michael Schumacher a afirmat ca „cu F2001 eram optimist cu privire la sansele la victorie, acum sînt mult mai optimist”.

Pe ce se bazeaza Schumi? Conform „La Gazzetta dello Sport”, secretul noii masini ar fi noile radiatoare. Pozitionate mai sus fata de anul trecut, acestea coboara mult dupa zona gurii de intrare, strîngîndu-se în jurul cutiei de viteze. Radiatoarele folosite de obicei în F1 au o structura gen „fagure”, fluxul de aer racind o suprafata cît mai mare din motor si cutia de viteze.

Cele folosite de Ferrari sînt „sterse” pe ambele parti de curentul de aer, fiind produse de o firma care fabrica astfel de subansamble pentru rachetele NASA. Partea din spate a caroseriei a putut fi arcuita în jurul cutiei – care are niste dimensiuni extrem de reduse – si al motorului, cu importante beneficii aerodinamice.

Despre rapiditatea noii masini se spun multe. La teste, pîna acum, a realizat timpi cu între 0,8 si o secunda pe tur mai buni decît vechiul monopost. Cei de la „Bild” sustin ca are 50 de cai mai mult decît F2001 si ca pe un tur de circuit înregistreaza timpi mai buni cu doua secunde. Îmbunatatirile aerodinamice cuprind chiar casca pilotului, realizata de Schuberth, si pozitia lui Schumacher în cockpit, mai coborîta.

În cursa, ochii lui Michael se afla la numai 69 de centimetri deasupra solului, gratie unui nou scaun reglabil fabricat de Ferrari. Prin comparatie, ochii unui sofer sînt la 110 centimetri într-un Porsche 911, la 120 într-un VW Golf, la 125 într-un Mercedes E-Klasse si la 150 într-un BMW X5.

Sursa: www.prosport.ro