Aripi deschise spre viitor

Apropo.ro / 07.03.2002, 10:40
Aripi deschise spre viitor
La aceasta editie a Salonului auto de la Geneva firme de lux, care produc doar în serie mica, se întrec în expunerea unor concepte incredibile La show-ul din Geneva sînt expuse peste 100 de modele, care vor fi admirate, timp de 10 zile, de peste 700.000 de vizitatori. În afara


La aceasta editie a Salonului auto de la Geneva firme de lux, care produc doar în serie mica, se întrec în expunerea unor concepte incredibile

La show-ul din Geneva sînt expuse peste 100 de modele, care vor fi admirate, timp de 10 zile, de peste 700.000 de vizitatori. În afara producatorilor de anvergura, ale caror vînzari ating cifre de sute de mii de bucati, exista constructori exclusivi, care fabrica într-o serie foarte mica. Preturile, în general, sînt extrem de ridicate, iar aceste automobile reprezinta laboratorul de încercare al unor inovatii ce apar în Formula 1.

Dintre producatorii cunoscuti, numai Ferrari sau Lamborghini se pot masura în calitate cu acesti necunoscuti. O alta categorie de masini care atrag imediat privirile sînt cele realizate de case reputate de design, precum Bertone sau Italdesign. Iata cîteva dintre cele mai frumoase automobile de la salonul elvetian.

Venturi Fetish

Istoria marcii Venturi începe în 1984, cînd, la Salonul Auto de la Paris, a fost prezentat un coupe. De atunci si pîna acum, constructorul a scos numai trei modele: 400 GT (1992) si Atlantique (1995). Anul trecut, un afacerist francez pe nume Gildo Pallanca Pastor a preluat controlul asupra marcii si a fixat directiile de dezvoltare. Venturi Fetish are un sasiu de aluminiu cu un motor de 2 litri, de 180 cai-putere, care va pune în miscare rotile din spate. Coupe-ul cu doua locuri si acoperis escamotabil cîntareste 850 kilograme si va atinge 235 kilometri pe ora. Pastor crede ca se vor construi 500 de masini pe an, fiecare urmînd sa coste aproximativ 35.000 de Euro

Bertone Proto

La aniversarea a 90 de ani de existenta, celebra firma de design auto Bertone prezinta un concept interesant. Sistemele de comanda electronice au invadat masina, fiind prezente la gestionarea volanului, a pedalelor si a schimbatorului de viteze. Au colaborat la realizarea proiectului companii precum Bose, la sistemul de sunet, si Nokia, la aparatura de bord

Irmscher Inspiro

Irmscher International este o firma care prepara masini speciale pentru Opel. La Salonul auto din Geneva a prezentat însa un model original, cu un pronuntat stil retro

Koenigsegg CC85

Christian von Koenigsegg a crescut cu visul de a crea cea mai frumoasa masina sport. Anul trecut, modelul a fost votat drept „Cea mai buna masina sport din lume” de catre cititorii revistei „Automobil” din Suedia. Are suspensii asemanatoae cu cele folosite în Formula 1 si poate atinge 390 kilometri pe ora, gratie motorului de 655 cai, ajungînd la 100 kilometri pe ora în 3,5 secunde. Sasiul si caroseria sînt construite din fibra de carbon si kevlar, precum monoposturile din Marele Circ. CC85 este primul Koenigsegg care va fi produs în serie

Fulgura

Fulgura este un laborator pentru experimentari si inovatii în domeniul tehnologiei. Marocanul Abdeslam Laraki este unul dintre cei mai buni designeri de iahturi din lume, el proiectînd pe calculator bijuterii care au costat milioane de dolari. Din aceasta unire a fortelor, plus un motor Lamborghini de 12 cilindri a rezultat un concept agresiv. Este pentru prima oara cînd un designer arab expune la Geneva

Sursa: www.prosport.ro

Tags: