ARBORELE Genealogic

04 09. 2006, 15:37
O masina nascuta din succesele inregistrate de Mercedes Benz la Le Mans, la inceputul anilor "e50. A putut fi admirata pentru prima oara in 1954, la Salonul Auto de la New York. Viteza maxima anuntata de constructor era de 265 km/h, o performanta magnifica la acea vreme pentru o masina de

O masina nascuta din succesele inregistrate de Mercedes Benz la Le Mans, la inceputul anilor „e50. A putut fi admirata pentru prima oara in 1954, la Salonul Auto de la New York. Viteza maxima anuntata de constructor era de 265 km/h, o performanta magnifica la acea vreme pentru o masina de serie. Intre 1954 si 1957, au fost construite 1.400 de exemplare, dar modelul a fost depasit in notorietate de versiunea roadster. Era echipat cu un propulsor cu 6 cilindri de 2.996 CP, care dezvolta 240 CP.

Este una dintre masinile care se afla in topul trei personal. Si asta pentru ca a reusit sa combine eleganta europeana cu farmecul propulsorului V8, intrat in legenda gratie americanilor. A fost prima masina care a atins 100 km/h in mai putin de 5 secunde, iar 100 mph erau acoperite in 10 secunde, performanta ce n-a putut fi doborata timp de doua decenii. In anii „e60, pur si simplu nu exista nimic mai rapid decat Cobra 427. Astazi, de un model original nu va puteti atinge, dar puteti visa la un kit replica.

Primul produs de serie care a acoperit in mai putin de 20 de secunde un kilometru cu start de pe loc. Pentru ca toate acestea sa se intample in 1994, masina epata o tehnologie care ii facea sa paleasca de invidie si pe cei din F1. S-a utilizat la constructia ei kevlar, titan, chiar si aur. Era propulsata de un motor BMW de 6.064 cmc, care dezvolta 627 CP. Reusea sa catapulteze trei persoane pana la 386 km/h, record neegalat nici in prezent.