Apple vrea să ofere propriile sale servicii de telefonie
Whitey Bluestein, care a intermediat afaceri strategice pentru AT&T, Intel, T-Mobile, Verizon, Microsoft, Nokia și Best Buy, spune că furnizorii de servicii de telefonie ar trebui sa fie în gardă, Apple plănuind să se „debaraseze” de serviciile acestora.
Potrivit lui Bluestein, Apple are canalele de distribuție, un portofoliu important de conținut digital, dar și suficienți clienți pentru a face această mutare. Astfel, unul dintre principalelle atuuri îl constituie cei peste 250 de milioane de clienți ai iTunes care, având deja conturi la Apple, pot fi taxați direct dacă gigantul va începe să distribuie conținutul, prin canale proprii.
„Câmpul de bătaie este deja fixat, iar Apple va face primul pas”, a spus Bluestein la summit-ul MVNO (Mobile Virtual Network Operator) de la Barcelona. Google va fi depășit în această bătălie, pentru că nu are o rețea de distribuție retail, experiență cu abonați și nici un „ecosistem de conținut”, precum iTunes.
Potrivit lui Bluestein, principalul lucru care a întărziat acest proces au fost subvențiile mari oferite de operatorii de telefonie (AT&T, VZW și Sprint în Statele Unite), care ajung și la 381 de dolari pentru fiecare iPhone vândut, acest obstacol putând fi totuși depășit datorită uriașelor rezerve de cash pe care le are compania.