Apple a anunțat că a achiziționat platforma specializată în muzica clasică Primephonic și intenționează să lanseze o aplicație dedicată acestui gen anul viitor. Aceasta este o premieră pentru companie, a cărei ofertă muzicală este concentrată în prezent pe platforma Apple. Întrebat de AFP despre prețul de achiziție al Primephonic, Apple a refuzat să comenteze.
Lansată în 2018, compania olandezo-americană Primephonic este o alternativă la serviciile majore de streaming muzical, care oferă o calitate a sunetului mai bună și un catalog al genului clasic mai bogat și mai bine indexat.
Thomas Steffens, CEO și cofondator al Primephonic, nu a făcut niciodată un secret din ambiția sa de a-și vedea platforma cumpărată de unul dintre giganții din sectorul de streaming. Începând de luni, serviciul nu mai acceptă noi abonați și va rămâne inactiv de la 7 septembrie, potrivit unui comunicat publicat luni. Abonaților Primephonic li se va oferi un abonament gratuit de șase luni la Apple Music, în așteptarea lansării noii platforme de muzică clasică, în 2022. Apple a declarat pentru AFP că noul serviciu va fi disponibil contra unui abonament lunar de 9,99 de dolari, comparativ cu 14,99 de dolari pe lună pentru Primephonic în prezent.
„Vom oferi un serviciu dedicat de muzică clasică, ce va fi cu adevărat cel mai bun din lume”, a declarat Oliver Schusser, vicepreședinte Apple Music și Beats, într-un comunicat, citat de Le Figaro.
Primephonic nu este singurul serviciu pe nișa specializată de streaming de muzică clasică. A fost precedată, în 2015, de platforma Idagio, a cărei aplicație a fost deja descărcată de 1,8 milioane de ori, potrivit site-ului specializat Crunchbase. Idagio oferă un plan gratuit cu publicitate și fără posibilitate de căutare, iar abonamentele pornesc de la 9,99 de dolari pe lună.
Conform celor mai recente date, din iunie 2019, Apple Music a trecut pragul de 60 de milioane de utilizatori cu abonament.
CITEȘTE ȘI: Natalie Portman a semnat un contract pe mai mulți ani cu Apple TV+
Foto: Profimedia Images