AOL va lansa în aceasta luna un portal nou, care va permite accesul liber al utilizatorilor la domenii disponibile, anterior, doar pe baza de abonament, potrivit unui articol aparut în Wall Street Journal.
Initiativa AOL are drept scop cresterea veniturilor obtinute din publicitatea atrasa de siteurile sale de Internet.
Compania, care a devenit cea mai mare afacere pe Internet prin abonamentele lunare pentru serviciile oferite, a precizat ca doreste sa contracareze pierderea clientilor.
AOL si site-urile sale afiliate, Mapquest and Netscape, au aproape la fel de multi clienti ca si Yahoo si site-urile sale asociate.
Anul trecut însa, AOL a vândut publicitate în valoare de 1 miliard de dolari, în timp ce cea mai mare parte a veniturilor Yahoo, de 3,6 miliarde de dolari, a provenit din publicitate. Veniturile din astfel de venituri ale Google au fost de 3,2 miliarde de dolari.
AOL spera ca noul portal sa atraga câstiguri mai mari din publicitate.
„Este o piata puternica si trebuie sa participam si noi”, a spus Jonathan Miller, presedintele executiv al companiei.
Masura reprezinta o schimbare majora a strategiei adoptate de AOL în 2002 si va plasa divizia companiei Time Warner în concurenta directa cu Yahoo, Google si MSN, a companiei Microsoft.
Mediafax Business/ IT