Se pare ca Ferrari a folosit în Australia sasiul si caroseria de anul trecut, pe care au fost montate noile echipamente
„Ce e de facut?”. Aceasta e întrebarea pe care si-au pus-o membrii echipelor Williams si McLaren dupa cursa din Melbourne. Dupa ce Michael Schumacher a trecut de Montoya a doua oara, el s-a departat în mod constant cu peste o secunda si jumatate pe tur de columbian si de Raikkonen, si cu aproape 5 de Eddie Irvine.
Ferrari a folosit aceeasi masina si în ultimele curse din sezonul trecut, dar monoposturile McLaren si Williams nu au fost atît de umilite. Sa întelegem ca în timpul iernii rivalii Ferrari au involuat? Nu. O explicatie a fost oferita de Patrick Head, directorul tehnic al teamului Williams: „Pneurile au decis lupta. Gumele Michelin, folosite de noi si de McLaren, au nevoie de 10-15 tururi ca sa se toceasca si sa intre în regimul de functionare normala. Cele Bridgestone, folosite de Ferrari, au nevoie de un singur tur pentru a da randament maxim”.
Scuza nu prea tine. În primul rînd, Michael Schumacher a fost singurul dintre cei opt piloti care au trecut linia de finis ce folosea anvelope Bridgestone, iar avansul sau ametitor a avut loc si dupa ce gumele Michelin s-au încalzit.
Singura explicatie plauzibila este urmatoarea: de fapt, Michael Schumacher a alergat pe un hibrid între masina de anul trecut si cea din 2002. Înaintea începerii sezonului, conducerea scuderiei a afirmat ca marea realizare nu este transmisia, ci faptul ca toate noile echipamente sînt astfel concepute încît sa se potriveasca atît la vechiul sasiu, cît si la cel nou.
Lucru intuit de Patrick Head, care a exclamat: „Monopostul Ferrari nu este F2001, ci o masina doldora de noutati!”. Intoxicatia psihologica facuta de Michael Schumacher înainte de cursa, cînd a zis ca spera maximum la un loc 4, a fost o alta stratagema. Aerodinamica extraordinara a masinii Ferrari este un alt atu pe care rivalii nu au putut sa-l contracareze. Cei de la Williams au folosit o aripa anterioara cu un profil depasit, iar elementele aerodinamice puse pe masinile McLaren în fata rotilor din spate nu au dat randament.
Astfel, singura speranta a celor de la McLaren si Williams se leaga de faptul ca, la cursele urmatoare, din Malaysia si Brazilia, se asteapta temperaturi ridicate, ce vor favoriza gumele Michelin. În plus, Williams se bizuie pe puterea motorului, de 880 cai, propulsoarele Ferrari neavînd decît 850.
Sursa: www.prosport.ro