… amor de marketing

04 07. 2005, 18:34
Pe vremuri existau casatorii aranjate, "din interes". Prințesele plangeau prin turnuri ferecate iar parinții neînduratori le dadeau pe mana vreunui împarat din colț de lume. Era greu înghițit amorul între membrii unor clase sociale diferite. Nici acum


Pe vremuri existau casatorii aranjate, „din interes”. Prințesele plangeau prin turnuri ferecate iar parinții neînduratori le dadeau pe mana vreunui împarat din colț de lume. Era greu înghițit amorul între membrii unor clase sociale diferite. Nici acum lucrurile nu stau mult diferit. Cu o nuanța. A aparut ceea ce s-ar putea numi „amorul de marketing”. Adica e bine sa te îndragostești exact cand îți lansezi ultimul film și sa te casatorești cand apare versiunea DVD…

Adela Popescu cade fulgerata de ochii patrunzatori ai lui Dan Bordeianu în timpul filmarilor la „Numai iubirea”. Și, pastrand proporțiile, ne mutam peste Atlantic! Tom Cruise își anunța casatorie cu Katie Holmes chiar înaintea premierei filmului „War of the worlds”. Zvonuri despre Brad Pitt și Angelina Jolie încep sa apara înainte de lansarea filmului „Mr. and Mrs. Smith”. Asta ca sa ne restrangem doar la cele mai recente exemple.

Cultura zvonului este din ce în ce mai exploatata de marketingul divertismentului. Decat sa anunți plicticos ca nu știu cine își face emisiune, mai bine lansezi zvonul ca circula pe net o caseta cu imagini dintr-o partida de sex cu un fost/a. E mai eficient.

Andreea Marin pare doar o zana inocenta a „Surprizelor”, dar ea a știut sa exploateze extrem de eficient zvonurile despre legatura cu Ion }iriac – le-a întreținut negandu-le tot timpul și asigurandu-și vizibilitate. Într-o vreme, Mihaela Radulescu lansa vedete precum Anna Lesko atacandu-le dur în presa: pentru ca ea chiar are impresia ca face vedeta pe oricine ataca. Un calcul riscant.

Nimeni nu zice ca amorul dintre cei de mai sus n-o fi real! Cert e ca publicul devine critic cu acest gen de publicitate. Tom Cruise a încasat multe scatoalce pentru felul cinic în care își folosește viața intima în promovarea filmului.

Și, în fond, care e problema? Amorul romantic nu se bate cap în cap cu amorul din interes. Poate sunt cine știe ce gene, glande (nu ma pricep la biologie) care genereaza un maximum de excitare în momentul în care se vad posibilitațile de îmbogațire. Este un domeniu nu îndeajuns studiat. Savanții ar trebui sa-și aplice studiile pe extraordinarele exemplare din showbiz… Concluziile ar putea fi revoluționare.

Și, a doua oara, totuși, care e problema? Cum e mai bine? Sa faci la țara o nunta cu dar la sfarșit? Sau sa faci nunta înaintea lansarii unui film ca sa-ți sporești încasarile? Dragostea e o chestie complicata. Sentimental și financiar. Make love and money!

Costi Rogozanu (costi.rogozanu@apropo.ro)