Ambitii SPORITE

10 06. 2005, 14:45
Coreenii au incercat, prin 1999, marea cu degetul. Au scos ei un model caruia i-au spus simplu Coupe. Initial, au crezut ca vor lua lumea prin surprindere, numai ca lucrurile au stat invers. Clientul a vazut, i-a placut si a cumparat atat de mult, incat Hyundai a fost obligat sa proiecteze

Coreenii au incercat, prin 1999, marea cu degetul. Au scos ei un model caruia i-au spus simplu Coupe. Initial, au crezut ca vor lua lumea prin surprindere, numai ca lucrurile au stat invers. Clientul a vazut, i-a placut si a cumparat atat de mult, incat Hyundai a fost obligat sa proiecteze repede un urmas.

A aparut Hyundai Coupé, caruia ii vom spune Doi, pentru a-l diferentia de primul model. Linia caroseriei se doreste o interpretare dinamica si putin mai agresiva a modelului initial. Noua interpretare este sustinuta si de o gama de motoare revizuita, care ofera mai multa putere, lucru in deplin acord cu numele masinii.

Coreenii propun doua motorizari pentru vectorul de imagine al gamei Hyundai. Avem un patru cilindri in linie, de 1.975 cmc, ce beneficiaza de injectie multipunct si de distributie DOHC. Cei 138 CP si 185 Nm permit atingerea unei viteze maxime de 206 km/h si un sprint de la 0-100 km/h in 9,2 sec. Versiunea cu adevarat sportiva este animata de un V6 de 2.695 cmc, care, la 6.000 rpm, produce 167 CP. Viteza maxima a varfului de gama este de 215 km/h, iar 100 km/h cu start de pe loc sunt atinsi in 8,2 sec.

Fiind un model cu valente sportive, nu a fost neglijata nici siguranta pasiva si activa – nu se stie niciodata cat de greu este piciorul drept al soferului. Portierele sunt prevazute cu bare de otel pentru protectie in caz de impact lateral, patru airbag-uri (doua frontale si doua laterale) se regasesc in dotarea de serie, EBD, ABS, TCS.

Daca exteriorul spune clar ce se doreste a fi Hyundai Coupé, nici interiorul nu coboara garda. Pedalier sport din aluminiu cu insertii de cauciuc pentru o mai buna aderenta, tapiserie piele, scaune sport cu suport lombar reglabil, plansa de bord sportiva.

Ambianta sport este completata de prezenta pe consola centrala a indicatoarelor pentru consumul instantaneu, cuplu motor si voltaj. In dotarea standard a modelului coreean se mai regasesc: instalatie de climatizare, trapa cu actionare electrica, suspensie sport SASCH, computer de bord, linie audio cu sase boxe, subwoofer si statie de amplificare Infinity, oglinda retrovizoare pentru interior, cu reglaj electronic al cromatismului. Pe lista de optionale se gasesc doar vopselele speciale, prin urmare Hyundai Coupé poate fi o posibila alegere daca sunteti in cautarea un model sport. Cei 18.950 euro, fara taxe, solicitati de coreeni pentru un Coupé constituie alt punct forte al modelului.

ProMotor