Amazon vrea să cumpere MGM, producătorul „James Bond”, „Hobbit”, pentru 9 miliarde de dolari
Amazon a început de mai multe săptămâni negocierile privind un acord pentru achiziționarea studiourilor MGM pentru aproximativ 9 miliarde de dolari.
Zvonurile despre faptul că mai mulți giganți tehnologici sunt interesați de MGM circulă de mai mult timp. Însă surse din industrie citate de Variety arată că interesul companiei Amazon de a achiziționa studioul a trecut dincolo de aceste simple speculații. Tranzacția ar fi coordonată de Mike Hopkins, vicepreședinte senior al Amazon Studios și Prime Video, și de președintele consiliului de administrație al MGM, Kevin Ulrich, al cărui grup Anchorage Capital este un acționar majoritar al studioului de producție.
Pentru moment, reprezentanții Amazon și MGM au refuzat să comenteze. Proprietarul MGM a anunțat însă, încă din decembrie 2020, că această companie este de vânzare. Potrivit surselor citate de Variety, tranzacția s-ar putea ridica la 7 – 10 miliarde de dolari.
Amazon a început să fie din ce în ce mai interesat de domeniul divertismentului, iar, săptămâna trecută, conducerea companiei i-ar fi cerut lui Jeff Blackburn, un fost executiv de rang înalt care a părăsit gigantul de comerț electronic, să revină în funcția de șef al unui grup global de media și entertainment.
În prezent, compania lui Jeff Bezos are peste 200 de milioane de abonați la serviciul său Prime. O modalitate rapidă de a dezvolta platforma de streaming este de a prelua catalogul uriaș de titluri MGM, unul dintre cele mai mari din domeniu.
Printre cele 4.000 de titluri MGM se numără francizele „James Bond”, „Hobbit”, „Rocky/ Creed”, „RoboCop” și „Pink Panther”, precum și filme ca „Silence of the Lambs”, „The Magnificent Seven” și „Four Weddings and a Funeral”. Li se alătură aproximativ 17.000 de episoade ale unor show-uri ca „Stargate SG-1”, „Stargate Atlantis”, „Stargate Universe”, „Vikings”, „Fargo”, „The Handmaid’s Tale”, „Get Shorty”, „Condor”, „Fame”, etc. MGM deține și show-uri fără scenariu, ca „The Voice”, „Survivor”, „Shark Tank”, „The Real Housewives of Beverly Hills” și „The Hills”.
Pentru Amazon, mass-media este o parte relativ mică a imperiului său, dar reprezintă un segment de afaceri cu creștere rapidă. În 2020, compania a cheltuit 11 miliarde de dolari pentru emisiuni TV, filme și muzică difuzate pe Prime – în creștere cu 40% față de anul precedent.
În primele trei luni ale anului 2021, MGM Holdings a raportat câștiguri de 403,3 milioane dolari, în creștere cu 27% față de anul precedent, și venituri nete de 29,3 milioane dolari.
CITEȘTE ȘI: MGM nu are cumpărător pentru arhiva de filme
Primele trei episoade din noul sezon „The Handmaid’s Tale”, lansate mai devreme
Keanu Reeves va juca într-un film și o serie anime adaptate după cartea sa “BRZRKR”
Lady Gaga dezvăluie prima imagine de pe platourile „House Of Gucci”
Foto: Profimedia Images