Allez Megane!

Apropo.ro / 15.07.2002, 13:16
Allez Megane!
Dupa o cariera fulminanta, cu vanzari ce au depasit 4.1 milioane de exemplare, actualul Renault Megane va ceda in curand locul unei noi generatii. Programul X84 dezvoltat de Renault pentru Megane II cuprinde sapte modele cu personalitati puternice, ce vor fi lansate intr-un interval de


Dupa o cariera fulminanta, cu vanzari ce au depasit 4.1 milioane de exemplare, actualul Renault Megane va ceda in curand locul unei noi generatii.

Programul X84 dezvoltat de Renault pentru Megane II cuprinde sapte modele cu personalitati puternice, ce vor fi lansate intr-un interval de timp foarte scurt. Derulat in intregime la Tehnocentre, proiectul a beneficiat de cele mai moderne metode in ceea ce priveste proiectarea si fabricatia propriu-zisa.

Megane II berlina si coupe, au fost aduse din faza de simplu desen pana la stadiul final de productie in serie in doar 29 de luni, comparativ cu prima generatie, pentru care au fost necesare 46 de luni. In alti termeni, Renault a investit in programul X84, 4.9 milioane de ore de munca si 2.1 miliarde Euro. Rezultatul este spectaculos, mai ales daca ne raportam la prima generatie. Megane II se diferentiaza clar fata de ceilalti concurenti din clasa compacta printr-un design cu o personalitate aparte, foarte bine conturata.

Partea frontala, dar in special calandrul si farurile si-au insusit si transmit ochiului forta sculpturala a muchiilor ce se intersecteaza sub unghiuri bine definite. Profilul lateral continua ideea stilistica prin adoptarea unor „umeri” bine lucrati care converg spre hayon. Aici luneta verticala si forma stopurilor aduc aminte de Avantime cu al sau caracter novator si rasat.

Deosebirea estetica intre varianta cu cinci usi si cea cu trei o face desenul geamurilor laterale. Daca in primul caz s-a mers pe sobrietate, versiunea coupe emana multa sportivitate si dinamism, conturul vitrat semanand cu un arc tensionat.

Avand cel mai mare ampatament din clasa – 2625 mm -, Megane II promite un spatiu interior generos pentru toti pasagerii. De fapt intreg habitaclul a fost creeat cu un singur scop: ergonomie si simplitate in utilizarea comenzilor. Forma plansei de bord este simpla, cu linii ce delimiteaza foarte bine volumele si zonele functionale.

Acest tip de structura, denumita „Touch Design” a fost inaugurata pe conceptul Talisman si este aplicata acum in premiera pe un model de serie. Pe scurt ergonomie impinsa la extrem, materiale care te imbie atat vizual cat si tactil sa le utilizezi frecvent si naturalete in folosirea butoanelor si manetelor. Renault vine in intampinarea gusturilor clientilor cu patru tipuri de ambianta interioara: Authentique, Expression, Dynamique si Privilege, trei niveluri de echipare: Pack, Confort si Luxe, plus cinci motorizari.

Deosebirile de ambianta o fac materialele folosite si modul de combinare al acestora. De la carbon in cazul variantei Authentique, pana la tapiterie din piele si velur pentru Privilege, plus o paleta variata de culori, atat pentru interior cat si pentru caroserie.

Asa cum ne-a obsnuit deja, Renault va oferi pentru Megane II o gama interesanta de motoare, toate ingloband tehnologii de ultima ora. Sunt trei propulsoare pe benzina, cu cilindree de 1.4, 1.6 si 2 litri, bineinteles toate beneficiind de aportul a 16 supape. Mezinul dezvolta 98 CP, fiind creditat cu un consum mixt de 6.7 litri la suta de kilometri.

In 2003 va aparea si o varianta de 80 CP a acestuia. Celelalte doua motoare dezvolta 115 CP, respectiv 136 CP si dispun de sistem de distributie variabila. Gratie acestuia, 90% din cuplul motor este disponibil inca de la 2000 rpm, garantand flexibilitate si placere in exploatare. Oferta este intregita de doua motoare turbodiesel common rail, comercializate sub denumirea dCi.

Cel de 1.5 litri dezvolta 80 CP iar consumul mixt de motorina se cifreaza la excelenta valoare de 4.6 litri/100 km. Si in fine propulsorul de 1.9 litri cu turbocompresor cu geometrie variabila are 120 CP la 4000 rpm si 270 Nm la 2000 rpm. Motoarele de 1.4l, 1.6 l si dCi-ul de 1.5 l vor fi cuplate la o cutie de viteze cu cinci rapoarte. Pentru cele de 2 l si 1.9 dCi s-a optat pentru o cutie cu sase trepte de origine Nissan, urmand ca in viitor sa apara in oferta si cutia automata cu patru trepte Proactive.

Megane II inaugureaza platforma tehnica C, dezvoltata impreuna cu Nissan. Ecartamentul crescut, cursa de lucru a suspensiei marita (75 mm fata de 58 mm la actualul model) precum si barele antiruliu contribuie la o tinuta de drum excelenta si un comportament dinamic neutru. Acest rezultat nu ar fi fost posibil fara prezenta ABS-ului, ESP-ului, ASR-ului si MSR-ului (impiedica blocarea rotilor in timpul deceleratiilor violente efectuate prin frana de motor).

ESP-ul are o noua functie, aceea de control al subvirarii, prin actiunea asupra cuplului motor si franarea inteligenta a uneia sau mai multor roti. Megane II a preluat de la Laguna sistemul de monitorizare a presiunii din roti, in timp ce asistarea directiei se face electric, variabil cu viteza de deplasare. Si la capitolul siguranta pasiva, noul Megane este la inaltime, dispunand de o structura a caroseriei ranforsata si de zone de preluare a energiei de impact.

Pe langa cunoscutele airbaguri frontale si laterale intalnim sistemul de protectie Renault de a treia generatie (SRP3) care presupune protectia identica pentru toate cele cinci locuri. Si in plus Megane II coupe ofera in premiera mondiala airbaguri antialunecare sub scaun pentru pasagerii din fata.

Renault Megane II va fi comercializat in 75 de tari (printre care evident si Romania), constructorul francez vizand o cota de 14% din segment. Lansarea oficiala va avea loc la Salonul Auto de la Paris din aceasta toamna.

Sursa: www.autoshow.ro

Tags: