Ai masina pe „motorina” si ai probleme cu pornirea ei? Una dintre cauze poate proveni de la instalatia de alimentare. Afla cum poti remedia aceasta problema.
In primul rand, se verifica existenta combustibilului in rezervor si eventuala prezenta a aerului in sistem. Aceasta din urma este consecinta unor neetanseitati care se fac vizibile prin prezenta spumei sau scurgerii de combustibil.
Dupa remedierea defectiunii, aerul va fi eliminat actionand manual pompa de motorina si desfacand surubul de aer al filtrului de motorina sau cel de pe capacul pompei de injectie. Cand prin aceste locuri curge motorina fara bule de aer, pomparea inceteaza si suruburile repective se strang etans.
In urmatoarea etapa a controlului, se desface conducta care leaga pompa de injectie cu filtrul fin de motorina si se roteste de cateva ori arborele motor. Lipsa unui jet compact de motorina este indiciul defectarii pompei de joasa presiune sau al colmatarii filtrelor fin sau grosier.
Daca nici dupa inlaturarea acestor defectiuni motorul nu porneste, probabil ca este dereglat unghiul de avans la injectie sau pompa de injectie este defecta. Primul se regleaza la valoarea nominala, iar a doua necesita inlocuirea cu o pompa in buna stare tehnica.
Pornirea mai poate fi impiedicata de injectoare cocsate sau dereglate, care pot fi readuse in stare corespunzatoare prin curatire si reglare la parametrii initiali.
Sursa: Service CICLOP